schurftmijt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

schurftmijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:09

hallo,

bij ons op stal heerst schurftmijt.
sinds een paar dagen weten we dat er schurftmijt heerst.
een meisje bij ons op stal heeft stage gelopen op een manege, daar heerste schurftmijt.
echter werd aan haar verteld na een week stage te hebben gelopen dat er schurftmijt heerst.
(wat hun al een tijd weten.)
de manege wist dat zij zelf ook een paard heeft.
we hebben spullen moeten halen om de paarden te wassen.

nu is mijn vraag kunnen wij die manege aansprakelijk stellen en eisen om de spullen te vergoeden?

groetjes marjolein

Sim

Re: schurftmijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:38

-> TAO

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 22:43

niemand??

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:28

Tja, en als er eentje schimmel krijgt kan je dan ook de imaverol vergoed laten worden, en je wormspuiten, want dan moesten er maar geen wormen in de grond zitten.

Paarden krijgen gewoon af en toe wat en dan moet je als eigenaar die kosten op je nemen. Ik vind niet dat er iemand schuld treft hierin. Ieder voor zijn eigen paard betalen lijkt mij zo.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:35

nee op stallen waar meerdere paarden staan komt dit gewoon soms voor, helemaal als er vaak paarden wisselen, je kan ze er tegen enten, dan weet je zeker dat ze er geen last van kunnen krijgen dit moet wel elke 9 maanden, als ze het al hebben om de 3 dagen wassen met imaverol, ook je borstels en dekjes