Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben er met gebogen hoofd/schouders en niet direct naar Rinus gelopen, eerste verschil was al dat hij naar mij toe kwam! Daarna had ik hem binnen twee minuten te pakken! Ik dank U allen zeer. Ik heb vandaag het belang van belonen wel in gezien en ga het ook toepassen om het duidelijker te maken wat ik van hem wil en als hij iets goeds doet
Verder Moelie (niet dat jij het kon weten) ben ik een hij
antoinetlove schreef:bij mij werkt het altijd, als je langs ze heen loopt. zegmaar niet recht op ze af. en dan als je er naast ben ineens het halster pakken.
) Nu roep ik hem en waggelt er altijd een vrolijk paard naar me toe! Hij is daardoor ook minder humeurig geworden als hij wel aan het werk moet. 
Rym schreef:Dat zijn positieve berichten. Vind het altijd erg leuk om te lezen als mensen baat hebben bij de tips van andere bokkers.Beetje eng hoe makkelijk het gegaan is na jullie tips!Ben er met gebogen hoofd/schouders en niet direct naar Rinus gelopen, eerste verschil was al dat hij naar mij toe kwam! Daarna had ik hem binnen twee minuten te pakken! Ik dank U allen zeer. Ik heb vandaag het belang van belonen wel in gezien en ga het ook toepassen om het duidelijker te maken wat ik van hem wil en als hij iets goeds doet
Verder Moelie (niet dat jij het kon weten) ben ik een hij
Heeft die van mij ook erg lang gedaan.
suc6! 
Cassidy schreef:@Majella: ik jken je conditie niet (en de maat van het weiland), maar als je de verkeerde tegenkomt gaat het je met de opjaagmethode niet lukken...
Ik ben inmiddels een aantal uit-de-wei-haal pogingen verder, en ik moet zeggen dat het nog altijd goed gaat. Ik loop nu idd met een minder dominante houding naar hem toe, en dan indirect. Dit blijkt heel goed te werken omdat het paard vaak naar mij toe komt, soms wilt hij wat moeilijk doen bij het omdoen van z'n halster maar vaak gaat het best snel! (ik beloon hem nu ook met een wortel als hij zich laat vangen) Verder ga ik in de loop van deze week beginnen met grondwerk, aangezien (zoals in een ander topic van mij hier) het paard iets te dominant is tov mij (zie hierr) Ook ga ik voortaan wat vaker naar hem toe om hem gewoon wat aandacht te geven, of iets anders te doen dan rijden, ik begrijp dat hij dan ook zoiets heeft van "och nee toch, niet wéér"
Verder denk ik niet dat het opjagen zou helpen in mijn geval, de eerste keer dat het me echt niet lukte om hem te vangen ging ik ook met hem meelopen wanneer hij wegliep, en versnellen wanneer hij dat deed, dit vond hij volgens mij wel leuk want na een aantal passen in draf zette hij het op een galop en kon ik weer een wei aflopen
Maar wederom wil ik jullie bedanken voor tips!