Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Daar was het verplicht he?sflj schreef:Oja, hogere dressuur oefeningen. (had je niet gezegd) Daar was het verplicht he?
Anyway;
Misschien ligt het niet aan het type spoor maar aan de sporen an sich?
oOoKellyoOo schreef:Goh wat een oplossing, als het paard niet meer luisterd naar een spoor dan maar een andere spoor gebruiken. Neem les zou ik zeggen, je paard is niet duidelijk aan het been en dan rij je al met spoor. Gebruik je je spoor wel goed? Of zit je constant te drijven, en en en en en en. Kort gezegt zoek een goede instructeur/trice
Myukii schreef:Waarom gebruiken jullie niet gewoon dummie-'sporen' als jullie de M bereiken? Ik bedoel, als je die sporen niet nodig hebt zou ik ze vooral niet gaan gebruiken, en vind het nogal onrespectvol tegenover je paard dat je tóch met sporen blijft rijden terwijl hij/zij aangeeft dat echt niet te willen en nodig te hebben.
Dummy's zijn alleen het ijzertje van de spoor, zonder knopje, hals, wieltje oid. En mag je gewoon mee starten
oOoKellyoOo schreef:Goh wat een oplossing, als het paard niet meer luisterd naar een spoor dan maar een andere spoor gebruiken. Neem les zou ik zeggen, je paard is niet duidelijk aan het been en dan rij je al met spoor. Gebruik je je spoor wel goed? Of zit je constant te drijven, en en en en en en. Kort gezegt zoek een goede instructeur/trice

Cassidy schreef:Een glad wiel is heel scherp en snijdt in de huid als een pizzames. En grof wiel verdeelt de druk over een groter oppervlakte van de huid. Prik jezelf eens met een vinger in je zij, en met drie tegelijk? Wat voel je meer?