Pony knabbelt aan hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Pony knabbelt aan hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:30

Hoi,

Ik merk sinds een paar dagen dat mijn shetlander aan de houten hekken van het weiland knabbelt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik dacht misschien aan verveling en heb daarom een skippybal gekocht zodat ze daar misschien wat mee kunnen spelen, maar hij kijkt er niet echt naar om. Verder staat hij 24/7 buiten samen met een andere pony, er is geen gras maar hij krijgt wel hooi en biks bijgevoert. Weten jullie wat ik hieraan moet doen? Ik hoor het heel graag. Lachen

Groetjes Michelle

Lynn_Nikita

Re: Pony knabbelt aan hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:31

hout insmeren met een vies smaakje

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:31

Mijn paard doet dit ook, ik weet ook niet waarom. Hij staat in ieder geval niet alleen, heeft meestal 24/7 weidegang behalve als het echt niet kan en ik kom bijna elke dag. Verveling ik weet het niet.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:34

Lynn_Nikita schreef:
hout insmeren met een vies smaakje

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! Lachen

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:35

Dat doen ze voor de tanden, mijn veulen doet dit ook. Het is zonde van het hout maar het is niet erg voor je paard.

Je zou het idd kunnen insmeren.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:05

speedy_cindy schreef:
Dat doen ze voor de tanden, mijn veulen doet dit ook. Het is zonde van het hout maar het is niet erg voor je paard.

Je zou het idd kunnen insmeren.

Ooh, is het daarvoor! Dat zou inderdaad goed kunnen want mijn shetlander is 2,5 jaar en flink tandjes aan het wisselen. Bedankt Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:10

Misschien kun je een stuk hout los in het weiland leggen? Zonder splinters. Dan kan hij daarin bijten. Anti-bijt kan ook.

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:10

Als je nou gewoon een stroomdraad met flink wat troom om de bovenkant van het hout bevestigd. Is het zo over als hij wil knabbelen.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:16

tanya89 schreef:
Misschien kun je een stuk hout los in het weiland leggen? Zonder splinters. Dan kan hij daarin bijten. Anti-bijt kan ook.

Dat is een goed idee, bedankt! Lachen

Sonja_B schreef:
Als je nou gewoon een stroomdraad met flink wat troom om de bovenkant van het hout bevestigd. Is het zo over als hij wil knabbelen.

Als het inderdaad voor zijn tanden is denk ik dat ik hem niet ga tegenhouden. Toch bedankt! Lachen