Paard verandert zijn gedrag door andere pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Paard verandert zijn gedrag door andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 00:26

Hallo, daar ben ik weer.. Sinds afgelopen Woensdag zijn er 2 nieuwe pony's op stal gekomen, zijn allebei welsjes (vader en zoon) en allebei ruinen. Is altijd mee gement. Maar, dit doet er eigenlijk niet aantoe. Het probleem is nou; ze staan in de stal naast de stal waar mijn paard instaat, heb mijn paard toen een stal opgeschoven omdat die met die andere pony vocht (trappen tegen de wand aan enz en elkaar willen bijten tussen de tralies door), dit deed die met de pony die er al heel stond. Nou staan die 2 nieuwe dus in de middelste stal, die vechten ook met die ene pony waar de mijne mee had gevochten, nou merk sinds vandaag eigenlijk dat mijn paard chaggerijniger is geworden. Hij vecht niet met die 2 pony's, ze doen alleen de oren plat naar elkaar (maar heb ze nog niet zien vechten).
Maar Vasco doet soms ook chaggerijnig tegen mij, als die andere pony's de oren plat doen tegen hem, doet hij dat ook en het lijkt net of die dat dan ook tegen mij doet, terwijl die dit van tevoren nooit eerder heeft gedaan! Het heeft dus echt met die pony's te maken want sinds die er staan doet die dit. Ik baal er wel een beetje van, want heb een hekel aan chaggerijnige paarden, dus moet de mijne het al helemaal niet worden!!
Wie weet hoe ik dit kan oplossen, of hoe ik hem dit kan afleren als het te erg word. Want nu valt het nog wel mee.. alleen oren soms plat nadat hij het deed naar die andere pony's. Dus denk ook niet dat die het persoonlijk bedoeld voor mij, maar toch vind ik het niet leuk!

Groetjes Milou

wsundayl

Re: Paard verandert zijn gedrag door andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:50

Lastig. Het kan zijn dat die die ponys naast zich gewoon absoluut niet mag. Daar is echter niks aan te doen. Enige oplossing is dan om ze uit elkaar te halen.
Het kan ook zijn dat ze even moeten wennen aan elkaar. Ook kan je paard zo gaan doen vanwege het vechten wat ze doen met die andere pony. Die van mij heeft er een hekel aan als paarden naast haar aan het klieren zijn en wil ze dan corrigeren.

Hou wel goed zijn gedrag richting jou in de gaten. Nusca had een periode dat ze wat ruzie had met haar buurman en op een gegeven moment vloog ze hem aan terwijl ik ertussen stond. ( ze heeft daarna duidelijk geweten dat ze dat nooit meer moet doen).

mdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:18

Soms hebben ze gewoon even de tijd nodig om aan elkaar te wennen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:24

Ja, het zal er ook idd aanliggen dat ze aan elkaar moeten wennen, had ik eerlijk gezegt nog niet bij nagedacht.
Wsundayl; Ja idd, moet je zeker voor oppassen. Ik stond gister ook aan de kant van de stal naast de andere pony's en toen kwam Vasco ook ineens die richting op naar die pony's met zijn oren plat, was wel ff schrikken.. Maar hij heeft nog niet gevochten met die pony's, voor zover ik heb gezien. Met die andere deed die dit wel, die nu dus niet meer naast hem staat. En die pony vecht nu ook met die 2 nieuwe, maar die pony staat er ook het langst, dus die zal wel gewoon de baas zijn of willen zijn.
Het zijn trouwens kleine pony's, dus stel ik zet ze bij de mijne moet ik er wel even opletten (als ze eventueel gaan vechten..).