Heb jij een probleem onderweg? Paard in de stress? Remmen?
Goh, ik wordt zelden afgesneden, mijn paarden zijn in ieder geval nooit gestressed op de trailer en remmen doet die ander maar
Nee zonder gekheid, ik heb weinig last van het verkeer. Ik doe mijn ding op de weg en als iemand daar last van heeft, dan ziet ie maar hoe ie 5000kg vrachtwagen opzij krijgt. Punt is natuurlijk wel dat je zelf gewoon dóór moet rijden. Het is met name voor vrachtwagenchauffeurs mateloos irritant als er weer zo'n "paardenmuts" voor je rijdt aan 70km/h (als ze dat al halen); datzelfde geldt overigens voor caravanners. DAT is de grootste fout die door veel paardenvervoerders wordt gemaakt; ze vergeten bijna allemaal dat de teller op hun auto fors afwijkt. Je kunt probleemloos 90km/h rijden op de teller; in werkelijkheid rijdt je dan net-an 80km/h. Ik wil je dit best weleens bewijzen, ik heb een tacho aan boord.
Je kunt dit zelf ook heel simpel testen. Neem de tijd op die nodig is om 1000mtr af te leggen (hectometerpaaltjes langs de weg). De formule: (Afstand (mtr) / tijd (sec)) x 3.6 = snelheid in km/h Doe dit voor de gein eens met 80km/h op de klok; je zult schrikken van je werkelijke snelheid!
Tot slot is het natuurlijk erg prettig om zoveel vermogen (en koppel) aan boord te hebben dat je een vervelend klevende vrachtwagen gewoon kwijt kunt rijden. Mits je combinatie klopt kun je in NL probleemloos 120km/h rijden; zolang oom agent je niet ziet
Het is mij meerdermalen overkomen dat ik me verbaasde over het motorgeluid (motortoerental dus) en controle van de snelheidsmeter leverde niet zelden een snelheid van flink boven 100km/h
Zo'n Disco V8 wordt er niet warm of koud van
Gaat hooguit wat minder zuinig lopen........