Maat van de cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Maat van de cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 21:29

Mijn nicht wil graag een andere 2e hands cap kopen voor ponykamp waar ze heen gaat. Maar weet niet welke maat ze moet hebben. De andere cap is al zo oud, dat de maat helaas niet meer te lezen is. Daarom vroegen we ons af, kan je op de een of andere manier ook berekenen welke maat je nodig hebt? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.

Evelienepien

Re: Maat van de cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:50

Tip 1: pak een touwtje, zet 1 uiteinde op je voorhoofd vast en dan ga je met touwtje om je hoofd heen totdat je weer bij voorhoofd uitkomt. Dan heb je +/- de maat in cm's dus capmaat!
Tip 2: ga bij een ruitersportzaak een cap "uitzoeken" (lees = passen) maar helaas zit jouw voorkeur er niet bij (en ondertussen weet je wel je exacte maat en soort Haha! )
Tip 3: meet met een touwtje de binnenkant van die oude cap op (ook weer gewoon rond). Dan krijg je de exacte cm's van die oude cap en dus de maat Pling !
Succes ermee!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 21:56

zal het doorgeven Knipoog dankje Tong uitsteken

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:58

ik zou als ik haar was geen!!!!! 2e hands cap kopen, je weet nooit of de vorige eigenaar er al mee gevallen is ed. nieuwe caps zijn ook niet meer zo duur hoor. ik las afgelopen week iets van 15 euro voor goedgekeurde cap waar goede ervaringen mee zijn! bij decatlon ofzoiets

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:00

Los van dat ik ook geen 2de hands cap zou kopen, is mijn ervaring dat het model per cap zo verschilt dat er geen touw aan vast te knopen is! Mijn maat varieert van 56 tot 58 Lachen Misschien kun je wel een model vinden dat goed past en daar de 2de handse versie van zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:15

HAR --> RUI.

Lynn_NikitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:17

helemaal eens met bovenstaande, elk merk cap valt weer anders uit
je kan een schatting maken met een meetlint, en zo omtrek van je hoofd meten
2e hands cap zou ik nooit doen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:45

Thanks voor jullie reacties, ik zal de tips doorgeven Lachen
Wat ze er mee doet is verder natuurlijk aan haar Lachen
De reden dat ze een 2e hands wil is omdat ze (bijna) niet rijd.
Maar soms gaat ze eens met mij ''vrijrijden'' Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:00

Mijn inziens is het ook als je bijna niet rijdt belangrijk voor je eigen veiligheid te kiezen.
Ik rijd altijd met cap, maar misschien is het JUIST als je weinig rijdt wel verstandiger, omdat je dus weinig regelmaat hebt en dus in vergelijkbare situaties waarschijnlijk eerder zal vallen, dan iemand die minimaal 1 x per week rijdt.
Een 2ehands cap weet je inderdaad niet wat er mee gebeurd is en of een cap nog goed is, is helaas niet aan de buitenkant te zien.