Hoefje geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Hoefje geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 21:21

Ik heb in juli vorige zomer een paardje gekregen, een haf/quarter toen was hij 9 maanden en hij kwam uit een kudde. Hij is heel lief en rustig, ook vind hij het geweldig om gepoetst te worden, maar zijn voetjes geven. uhum.. Ik stel het altijd uit zijn hoeven, eerst poetsen, manen benen etc. Maar dan toch zijn hoeven.. z'n linkervoorbeen gaat wel maar bij de rest niet bepaald, ik wil hem niet slaan ik denk dat hij het niet echt snapt. (zoiezo ben ik tegen slaan) wat kan ik hier tegen doen, wie weet raad ?
weet niet of dit hier goed staat..

Benfan

Re: Hoefje geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 00:26

gedult blijven hebben, het komt vanzelf! ook al duurt het een tijdje. ik denk dat je paardje het heel moeilijk vind zijn/haar balans te vinden door op het andere been te staan, zodra jij boos word dan maak je het alleen maar erger. Mocht je gefrustreerd raken ga dan liedjes zingen Lachen is een gouden tip die ik ooit mee kreeg en ik gebruik het nog steeds jij ontspant en daardoor het paard ook.

Je zou de mensen die hier veel met grondwerk doen kunnen vragen hoe je dit het beste kunt oplossen, zeker met een jong paard is het leuk dit soort dingen te gaan doen. Zo kun je een hele mooie band opbouwen en leer jij je paard beter begrijpen (en hij jou ook)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:35

ik ben ook helemaal niet van plan boos te worden Lachen en liedjes zingen doe ik al, heb ik ook eens gehoord van iemand.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:18

Gewoon rustig aan het paard overal aanraken en langzaam aan naar beneden gaan tot aan het kootgewricht.
Als je dit kunt doen zonder dat hij zijn benen op tilt leg je zijn hand op het kootgewricht, tik het een beetje omhoog, zonder trekken.
Dit blijf je doen totdat het paard zijn voet optilt, kijk uit dat je het been recht houd.
En blijf tegen je paard aanstaan zodat hij makkelijk evenwicht kan houden.
Laat het uitkrabben even totdat hij weet hoe hij ze op moet tillen.
Veel succes met oefenen gaat het vast lukken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 17:15

Meneer wil nu gaan bijten, het wil niet echt lukken dus..