absurd gejureerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o_mariska_o

absurd gejureerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:09

hallo,

afgelopen week heb ik wedstrijd gehad in Heeten en ik heb 's ochtends een naar andere catogorie zitten kijken. nu reed er een meisje op een hele mooie pony met mooie gangen.
het meisje ging in haar proef in 1x stilstaan waarop haar vader schreeuwde "wat doe je nou?!"
het meisje schreeuwde terug "weet ik niet!!" de vader weer "rij door dan!!" het meisje vervolgde haar proef en de vader ging door met voorlezen. het meisje moest een gebroken lijn rijden, wie ze compleet vergat. de vader begon weer "je moest een gebroken lijn rijden" het meisje draaide een volte en schreewde "ik begin wel overnieuw!!" toen schreeuwde de vader weer "dat mag niet, doorrijden" het meisje draaide nog een volte en reed de gebroken lijn alsnog en maakte het proefje af.

dan denk je, oke, deze proef is compleet verkl**t volgende keer beter.. eerst het proefje thuis maar eens oefenen.

wordt het meisje 2de met 194 punten?! dit moet toch niet kunnen ofwel?? het meisje kan zelf het proefje niet rijden, maar door die bloedmooie pony van dr die waarschijnlijk al dubbel z is geweest wint ze.. dit vind ik toch echt absurd!! Bloos

wat vinden jullie hiervan?

owi

Re: absurd gejureerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:11

Hier hoeft niets absurds aan te zijn. Als ze voor beide vergissingen -2 heeft gekregen en verder super goede onderdelen heeft laten zien komt ze gewoon aan die 194 punten.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:12

Ik dnek niet dat wij kunnen oordelen, wij zien niet welke onderdelen ze wel goed en netjes heeft gereden. Ze zal hier zeker wel op zijn afgerekend.
Dat het zou komen omdat ze een mooie pony heeft die waarschijnlijk al dubbel z is geweest vind ik eigenlijk kortzichtig.

Het is en blijft een jurysport

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:13

precies... is moeilijk iets over te zeggen als je niet weet of ze voor de rest gewoon wel heel goede onderdelen heeft laten zien.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:13

owi schreef:
Hier hoeft niets absurds aan te zijn. Als ze voor beide vergissingen -2 heeft gekregen en verder super goede onderdelen heeft laten zien komt ze gewoon aan die 194 punten.

Mee eens Ja

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:14

ja, maar je mag nooit, wat er ook gebeurd, een discussie met je voorlezer starten, dan vind ik niet dat je mag winnen, hoe de rest van de proef ook gegaan is.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:16

dat is dan je persoonlijke mening.... ze zal best zijn afgestraft met minpunten en misschien ook een commentaar hebben gehad op haar coupon, maar je mag andere wel goed gereden onderdelen niet met slechte cijfers beoordelen terwijl ze die wel goed laat zien alleen omdat ze haar proef niet goed uit haar hoofd kent Rolleyes

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:17

Die paar woorden die gezegd zijn is toch niet echt een discussie lijkt mij?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:17

Dat vind jij, maar waarom vind de jury dit niet dan?
Ik bedoel wij waren er niet bij en kunnen niet weten of het een echte discussie was of niet.
Als het echt tegen de regels was, dan heeft de jury dus niks gezegd omdat zij een bloedmooie pony heeft en ook daarom heeft de jury haar dan bijna laten winnen? Klinkt dit erg realistisch in je oren? Bij mij niet namelijk.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:19

Haha..
Heb ik ook eens gehad, ergens halverwege een proef draaide mijn paard even helemaal door, kon haar nog net in de bak houden en had voor dat onderdeel een 1 -2... Bloos
Maar verder ging die proef super, de meeste cijfers waren 8en en we waren dus nog dik 1e, toen hoorde ik bij de prijsuitrijking ook mensen zeggen hoe kan dat nou, dat paard deed toch gek...
En nee, mijn paard had nog nooit Z gelopen ofzo! Knipoog

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:21

ze stonden tegen elkaar te schreeuwen, dit vind ik niet echt in een goede proef thuishoren sorry als dit aan mij ligt..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:22

knhs wedstrijdregelement schreef:
Artikel 45 - Hulp van derden
Elke tussenkomst en/of hulp van buitenaf, gevraagd of ongevraagd, met als kennelijk
doel de prestatie van een deelnemer en/of diens paard(en) te beïnvloeden, wordt beschouwd
als hulp van derden, is verboden en wordt door de jury bestraft met uitsluiting.
De uitwerkingen hiervan zijn opgenomen in de desbetreffende disciplinereglementen.

Ze had dus niet meer door mogen rijden en dus al helemaal geen 1e mogen worden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:26

Er zijn genoeg mensen die in de 200 punten rijden met hun (misschien voorheen Z) pony. Dus als zij de onderdelen gewoon goed heeft gereden en ze had bijvoorbeeld 204 punten en er is 5 x -2 afgetrokken wegens iets verkeerd rijden of praten komt zij gewoon nog op de 194 punten en wordt zij dus gewoon nog 1e als de rest allemaal minder hebben gereden.
Daar is niks vreemds aan, zij heeft gewoon alles netjes gereden alleen wat foutjes gemaakt.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:27

Mistic schreef:
Elke tussenkomst en/of hulp van buitenaf, gevraagd of ongevraagd, met als kennelijk
doel de prestatie van een deelnemer en/of diens paard(en) te beïnvloeden, wordt beschouwd
als hulp van derden, is verboden en wordt door de jury bestraft met uitsluiting.
De uitwerkingen hiervan zijn opgenomen in de desbetreffende disciplinereglementen.

Dan worden er vaak mensen uitgezet zeg, want bijna iedereen die verkeerd rijd, zegt ''huh?'' of ''wat moest ik doen'' dus dan mogen ze je er al uit zetten.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:29

ik had het terecht gevonden als ze haar eruit gezet hadden, helemaal nu ik dit stuk reglement lees.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:30

de eerste vergissing is -2, de tweede vergissing is -4, en de derde vergissing is uitsluiten.

bij hulp van derden is er i.m.o. een verschil tussen rijtechnische aanwijzingen geven en een opmerking van "rij maar gewoon door". Maar ja, niet ieder jurylid zal ook precies hetzelfde reageren in zo'n situatie. Het staat natuurlijk allemaal keurig beschreven in het regelment, maar de praktijk is toch vaak net weer iets anders.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:31

Mistic schreef:

het had niet echt tot doel om haar prestaties te verbeteren (ik bedoel dus : het waren geen opmerkingen van de voorlezer in de trant van: meer stelling, of meer impuls ofzo) en dan zal een jury iemand niet snel diskwalificeren. jonge of beginnende of zeer snel nerveuse ruiters hebben kunnen gewoon wel eens last hebben van nerveusiteit of concentratieproblemen, vooral onder spannende omstandigheden en dan kan het gebeuren dat je eens even de weg kwijt bent. Denk dat velen dat wel eens hebben meegemaakt.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Muffin_ op 19-02-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:32

ja nouja, ze zal vast wel -2 en -4 gehad hebben en doordat de rest van de proef netjes ging toch nog op 194 uitgekomen zijn.
maar toch vind ik dat je wanneer je je proef zo verkl**t niet beloond mag worden met bijna een dubbele winstpunt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:34

Wat had ze dan moeten doen? 2en geven voor de gangen omdat ze geen winstpunt 'mag' krijgen?
Het klinkt hier bij mij nogal als jaloezie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:35

Mistic schreef:

Gelukkig!! Je hebt het al naar voren gebracht.
Deze combinatie was er bij mij gewoon uit gegaan. Hulp van derden wordt niet toegestaan. De voorlezer mag alleen de letterlijke tekst van de proef voorlezen. Heel simpel eigenlijk, dus verkeerde beslissing van de jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:36

o_mariska_o schreef:
ja, maar je mag nooit, wat er ook gebeurd, een discussie met je voorlezer starten, dan vind ik niet dat je mag winnen, hoe de rest van de proef ook gegaan is.

staat dat ergens in het reglement? Lachen

is dat hulp van derden?
Dan kunnen er veel uit...

Gewoon -2 voor de vergissing...anders was ze misschien wel eerste geweest zonder die vergissing Lachen

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:37

nee, dat is het echt niet ik rijd in een compleet andere catogorie, maar ik vind het belangrijker dat een jury de proef beoordeeld op hoe de ruiter de proef rijd en als een andere ruiter dan op een knollepeerd heel netjes rijd vind ik dit een veel grotere prestatie en ik vind dan ook dat dit hoger gewaardeerd mag worden dan een batterij pony waarvan de ruiter de proef niet eens oefent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:38

En jij vergeet in de zenuwen nooit je proef?
Ik heb ook wel eens verkeerd gereden terwijl ik de dag ervoor nog geoefend had en toen ook aan de lezer geroepen, waar moet ik nu heen? Lachen

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-08 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:39

o_mariska_o schreef:
nee, dat is het echt niet ik rijd in een compleet andere catogorie, maar ik vind het belangrijker dat een jury de proef beoordeeld op hoe de ruiter de proef rijd en als een andere ruiter dan op een knollepeerd heel netjes rijd vind ik dit een veel grotere prestatie en ik vind dan ook dat dit hoger gewaardeerd mag worden dan een batterij pony waarvan de ruiter de proef niet eens oefent.

Tja, dat kan jij wel willen, maar het gaat om het getoonde en niet of iemand aardiger is. En wie zegt dat ze niet gewoon erg zenuwachtig is geweest en verder de pony zelf beleerd heeft.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:39

eerlijk gezegd is het mij inderdaad nog nooit overkomen Clown