Mijn nieuwe verzorgpaardje kan niet goed overweg met andere paarden. Als je met haar een ander paard tegenkomt, dan gaat ze helemaal uit haar dak, springt weg of wil gaan slaan. Dit is het ergst, met tegenliggers.
Het lijkt wel, of ze volledig paardvreemd is, niet gewent aan andere paarden. Toch heeft ze altijd met andere paarden samen gestaan, ze komt van een renstal waar ze middenin een rijtje stallen stond, dus niet alleen. Ook op de baan liep ze natuurlijk met andere paarden.
Ze heeft maar een ander paard waar ze niet bang van is of gek bij gaat doen, en dat is gelukkig toevallig mijn andere verzorgpaard. Maar ik mag haar van haar eigenaar niet met een ander paard los (dus ook niet met die brave oude vent waar ze wel goed mee overweg kan). Dit, uit angst dat ze te hard gaat lopen rennen o dat ze gewond raakt.
Ik loop wel, iedere keer als ik met 1 van beide paarden loop, bij de ander langs om ze lekker aan elkaar te laten snuffelen en knuffelen.
Heeft iemand tips voor me, om haar een beetje beter aan andere paarden te laten wennen?