Gezocht: een zeer elastische spijker(rij)broek (opstijgprobl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corinne14

Gezocht: een zeer elastische spijker(rij)broek (opstijgprobl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:48

Ik heb een probleem met mijn spijker(rij)broek, of eigenlijk met het opstijgen met mijn spijker(rij)
broek. Meestal rij ik namelijk in mijn spijkerbroek, omdat ik 3 kwartier reistijd heb, soms gelijk uit
school kom, en geen zin heb om mij om te kleden (ook niet echt ruimte/tijd voor). Nu gaat dat
allemaal heel goed, ze slijten niet snel en als je er een maal op zit heb ik nergens last van. Alleen het
opstijgen zou ik graag wat soepeler zien voor mij en het paard.

Nu heb ik even gezocht + gegoogled, en zie ik dat een 'wrangler broek' misschien een optie is. Nu
vraag ik me dus af zijn deze broeken echt een stuk elastischer dan de gemiddelde stretch broek? En
kunnen deze broeken ook gedragen worden als je niet bij de paarden bent (school enz.)?! Of weet
iemand nog een andere broek die aan deze eisen voldoet?

(ter verduidelijking: Het gaat hier dus om een gewone stretch-spijkerbroek die ik gebruik als paardrijbroek)

Melia

Re: Gezocht: een zeer elastische spijker(rij)broek (opstijgprobl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:32

Waarom stap je dan niet op met een krukje? Dan kom je er vast makkelijker op, hoef je je ook niet om te kleden Knipoog.

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 11:11

Dat doe ik al Bloos Knipoog Sorry was even vergeten bij te vermelden. Stap meestal/bijna altijd op met krukje of voetje, gaat inderdaad al wel makkelijker. Maar toch...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:28

heb je geen minuut? Een andere broek aantrekken duurt toch niet zo lang Clown Even snel bij je paard in de stal omkleden en klaar is kees Knipoog

Anders kan je idd de wranglers proberen, worden bij western veelvuldig gebruikt.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:16

denk er wel aan de engels leren zadels niet zo goed tegen spjikerstof kunnen ( wist de vertegenwoordiger van kieffer me te vertellen).
Wrangler dayton bijv is goed elastisch en leuk genoeg naar mijn idee voor naar school!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:47

Ik heb nu een zwarte only broek aan die niet van spijkerbroek-stof is maar wel echt een mooie broek (en goed stretch). Is dat niet wat voor je?

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:52

Ik heb een cheap monday skinny en die is heel rekbaar, rij er ook weleens mee Lachen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:19

HH's rijbroek is ook in spijkervariant, valt niet zo op.

En met een gewone goede spijkerbroek kan ik ook gewoon opstijgen en rijden Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:26

LovesHerPony schreef:
HH's rijbroek is ook in spijkervariant, valt niet zo op.

En met een gewone goede spijkerbroek kan ik ook gewoon opstijgen en rijden Tong uitsteken

ja maar met die HH wil ze ws niet op school gezien worden Clown

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:06

@c_alsemgeest : Ik vond het wel meevallen durfde er gewoon overal mee heen te gaan Tong uitsteken ben ik misschien ook wel niet zo iemand die ergens veel om geeft.

Maar ik zit nu ook te denken volgens mij heeft eurostar ook wat gewone modelen dat ook spijkerbroek uiterlijkt heeft, ik garandeer niks

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 10:14

Ik heb nu zelf een StreetOne blauwe spijkerbroek, ook stretch. Dus ik weet niet of bijv. de Only broek dan nog wel zoveel meer stretch is. Maar ik kan het altijd proberen de broeken eens gaan passen/bekijken (ook even kwa prijs enzo). In ieder geval bedankt voor de tips, er moet toch wel ergens een geschikte broek te vinden zijn.

Met een HH broek ga ik niet naar school hoor... hihi. Ik had er inderdaad ook al wel naar gekeken, maar lijkt me niks. Die van eurostar heb ik niet gezien...En omkleden wordt ook wat lastig aangezien mijn paard in de wei staat + schuilstal + nogal veel mensen die daar lopen. Tong uitsteken Sta je daar, komt zo'n kindje die daar les heeft aanlopen Vork Bloos! Hmmm...Nee beter niet doen dus Nagelbijten / Gniffelen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:53

Ik ging laatst omdat ik het anders niet zou redden met rijles in een trainingsbroek naar school en had daaronder m'n rijbroek Vork . Maar ik krijg mijn rijbroek ook onder een normale spijkerbroek? Dat zou je ook kunnen proberen. Enkel heb je dan natuurlijk wel een dikkere laag aan..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:05

Wrangler broeken zijn idd makkelijk met opstijgen en ze zijn er in verschillende modellen, gewone spijkerbroeken hoor. Ze hebben alleen de dikke naad, die bij de meesten aan de binnenkant zit, buiten.
Zelf rij ik western met gewone Wranglers (gewoon uit de kledingzaak) en nergens geen last van.
Met kopen pas ik ze wel altijd en even extra op opstijgmogelijkheden (in het pashokje net doen alsof je opstijgt, daar wil je dan niemand bij hebben Knipoog - ziet er niet uit - maar het voorkomt verrassingen als je naast je paard staat). Ik heb ook wel met 'gewone' spijkerbroeken gereden, ging ook prima, zolang je maar voldoende ruimte en/of stretch hebt op de bovenbenen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:09

Ik kan je Comancheros aanbevelen, te koop bij westernspul.nl. Dit zijn broeken met hele dunne -en dus amper voelbare- naden en extreem rekbare stof, dat toch stevig genoeg is. Ik heb er zelf meerdere broeken van. Ze zitten niet zo aseksueel hoog als de meeste Wranglers die in Nederland te koop zijn en kunnen ook goed als vrijetijdsbroeken, omdat ze niet zo'n lelijke kont hebben als de meeste Wranglers (waarbij de zakken erg hoog op je kont zitten)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:09

Reis je met de trein? Ff proppen in de wc Tong uitsteken . Zadels vinden het nl niet zo fijn als je met een ruew spijkerbroek gaat rijden...

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:22

ik heb spijkerbroekne van de c&a die zijn heel stretchy. zijn ook van dunne stof met weinig naden
Ik rijd er niet mee, maar ik doe er wel mn rekoefeningen voor turnen in(spagaatjes enz.) als ie dat aankan moet opstijgen ook wel lukken Cool

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:38

Je kan ook een rijbroek kopen in 1 kleur en net doen alsof het een 'legging' is, met dus bijv een rokje eroverheen ofzo?
Of denk ik nu héel gek?
Zo zou ik wel naar school gaan, maar ik trek me sowieso niet zoveel aan van mensen om mij heen Bloos
Haha!

Huubkepuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:05

Misschien is het handig om een broek op stal te leggen? Die je dan wel regelmatig mee naar huis neemt om te wassen. En waarom neem je hem niet mee in een tas?

Groetjes Cynthia

Snuitje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:50

Hey,
Rijden met een spijkerbroek op een leren zadel is niet zo handig want het is erg slecht voor de zadels. Mijn advies is inderdaad even omkleden in de stal!
Groetjes