laars opmeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

laars opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:58

ik heb nu een laars aangeboden gekregen voor echt een sporprijsje.

de kuitmaat is 33, als ik mijn kuit op meet(op de dikste plek) met broek erbij kom ik op 33 cm.

zou ik de laars dan passen, of moet je er een cm bij rekenen? het gaat om een laars met rits.

nu heb ik de vrouw gebelt, en zij zei dat je bij een winkel zoals divoza een laars ook prima 1 of 2 cm kunt oprekken. klopt dat?

groetjes lotte

edit; heb de divoza opgebelt, ze konden ongeveer een cm opgerekt worden mochten ze wat te klein zijn. nu is mijn vraag alsnog hoe je een kuit moet opmeten? als je 33 kuitomtrek hebt, kun je dan ook een 33 kuitomtrek van een laars hebben

Noraly_

Re: laars opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:34

Als het goed is is de 33 cm die je gemeten hebt, ook je kuitmaat. Dat dacht ik tenminste Lachen
Liefs Noraly

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:39

Een laars met rits kun je bijna niet oprekken. Er komt dan veel spanning op de rits te staan, en de kans is groot dat hij kapot gaat.
Maar als ik je omschrijving zo lees, dan zou 33 precies de goede maat voor je zijn. Kloppen de andere maten ook?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:44

asjemenou schreef:
Een laars met rits kun je bijna niet oprekken. Er komt dan veel spanning op de rits te staan, en de kans is groot dat hij kapot gaat.
Maar als ik je omschrijving zo lees, dan zou 33 precies de goede maat voor je zijn. Kloppen de andere maten ook?

de lengte en de voetmaat is goed. ik heb de divoza gebelt en die zeiden dat het wel kon. maar als het goed is moet die passen. binnen een week zou die opgestuurd worden!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:24

nee ook divoza kan laarzen met rits niet oprekken ( ik werk daar)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 19:30

huh heb hem verteld dat het om een laars met rits ging Bloos een polo laars

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:47

lotjj92 schreef:
huh heb hem verteld dat het om een laars met rits ging Bloos een polo laars

Zover ik weet kan het niet, oprekken gaat door een soort spanner in de laars te zetten en deze uit te draaien ,een rits kan hiet niet tegen.