wanneer is de proef afgelopen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsuuuh

wanneer is de proef afgelopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:19

Hallo mijn vraag is heel simpel!!
Wanneer is de dressuur proef nou precies klaar!?
Bij de C nadat je hebt gegroet of bij A!?
Want laatst was ik ergens waar ik na de C er al direct uit moest,
terwijl ikzelf geleerd had dat je tot de A door moest gaan!!

superlise

Re: wanneer is de proef afgelopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:21

Je proef is ná A afgelopen, dat is gewoon een onderdeel want er staat : Bij A in stap de rijbaan verlaten.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:23

jaa zie je dat dacht ik ook...

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:27

Maar vanaf het groeten tot de A krijg je geen cijfer meer. Soms kiezen ze er dus vanaf de organisatie voor om na het groeten de volgende er al in te laten. Kost minder tijd he.

illieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:33

kost minder tijd maar het mag officieel niet, ik ben er een keer flink op afgekeurd toen ik gelijk de bak uit ging! voor het bij A de rijbaan verlaten had ik een 2 of een 3 met als commentaar "tot A doorrijden!!"

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:54

Bij onze vereniging wordt er een afspraak gemaakt met de jury dat iedereen niet meer naar A gaat vanwege tijdbesparing. Maar iedereen krijg dit te horen van de ringmeester voordat ze de proef ingaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:56

idd gewoon als je gegroet hebt omdraaien en weg Haha!

lara___lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:04

volgens mij bij A
want meestal staat er in een boekje /blad:bij A de rijbaan verlaten Knipoog

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:52

Idd. pas bij A is de proef afgelopen, maar soms zit de deur bij C of moet je er zo snel mogelijk uit! Haha!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:10

illieJ schreef:
kost minder tijd maar het mag officieel niet, ik ben er een keer flink op afgekeurd toen ik gelijk de bak uit ging! voor het bij A de rijbaan verlaten had ik een 2 of een 3 met als commentaar "tot A doorrijden!!"

Hoe kan je daar een cijfer voor krijgen als het niet beoordeeld word? Weet niet hoe lang het geleden is dat dat gebeurd. maar voor het onderdeel bij A de rijbaan verlaten worden geen punten toe gekend.
Dus eigenlijk is de proef na het groeten afgelopen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:12

volgens mij is idd na het groeten de proef afgelopen.
ik laat altijd na het groeten mijn teugels helemaal lang en beloon mijn paard dan altijd en heb er nog nooit commentaar over gehad.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:13

Mij is geleerd na de eerste letter op de lange zijde.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:15

na het groeten is de proef afgelopen, bij de oude proeven moest je tot a doorgaan (bijv. c-m-b-a in vrije stap de rijbaan verlaten) nu is dat niet meer zo en is je proef klaar na het groeten. je mag als je wil je teugels losgooien en de bak verlaten. het is netjes om naar c door te stappen en daarna over de hoefslag de bak uit te gaan maar dit hoeft niet!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:17

MoonenL schreef:
illieJ schreef:

Hoe kan je daar een cijfer voor krijgen als het niet beoordeeld word? Weet niet hoe lang het geleden is dat dat gebeurd. maar voor het onderdeel bij A de rijbaan verlaten worden geen punten toe gekend.
Dus eigenlijk is de proef na het groeten afgelopen.

Bij de vorige reeks proeven werd dit wel beoordeeld.
Toen was het nog C-M-B-A in vrije stap de rijbaan verlaten overigens.

Ik moet zeggen dat het er nu een beetje krom staat.
Als er niet afgesproken is met de jury dat er eerder gestopt mag worden, zou ik in ieder geval netjes doorrijden tot aan de A. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:36

met de nieuwe proeven ben je direct klaar na afgroeten.

daarna zo snel mogelijk de rijbaan verlaten indien mogelijk bij A.
dit verlaten wordt niet beoordeeld, let op, bij twijfel over cijfer stap, houding en zit zou jury hier nog even naar kunen kijken. mag niet, maar toch.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:23

Gewoon na het afgroeten ben je klaar.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:25

Manoeska schreef:
Bij onze vereniging wordt er een afspraak gemaakt met de jury dat iedereen niet meer naar A gaat vanwege tijdbesparing. Maar iedereen krijg dit te horen van de ringmeester voordat ze de proef ingaan.

je moet wel bij de A de baan uit, maar je mag na het groeten direct omdraaien en naar de A rijden.

ook mag je al belonen na het afgroeten omdat na het groeten je proef (bij de nieuwe proeven) officieel afgelopen is.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:27

Ik wacht nooit na A hoor, na het afgroeten begin ik alweer te praten Haha!

Jersey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:29

Ik rij eigenlijk nooit naar de A als je daar niet uit hoeft, ik dacht altijd dat je na het groeten klaar was.
Gisteren deed ik dat dus ook niet:
Toen was op mijn beoordelingsformulier de A in de zin 'Bij A in stap de rijbaan verlaten' dik onderstreept! Voor punt 23 t/m 30 had ik nog nooit zo laag gescoord!
Ik weet niet of het daarmee te maken had, maar als een jurylid vindt dat je na het groeten altijd richting A moet en je doet het niet, dan heeft dat misschien toch invloed op hun beeld over je en geven ze (onbewust) voor de laatste onderdelen lagere punten.
Dus vanaf nu ga ik altijd eerst richting A na het groeten!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:09

illieJ schreef:

Dat is ontzettend jammer. Op de bijscholing is gezegd: bij buitenconcoursen moet je bij A de ring uit. Maar in een binnenbak kom je soms eerst voorbij de uitgang en daarna pas bij A. In dat geval moet je gewoon de kortste weg naar de uitgang nemen en hoef je niet naar die A toe. Dit om onnodig tijd voorspilling te voorkomen.
In de praktijk zijn er dus toch juryleden die je daarop afstraffen en dat mag nog niet eens.

Ik heb het liefste dat bij het afgroeten gewoon de volgende combi de ring in gaat en de huidige zo snel mogelijk eruit. Spaart gewoon tijd.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:20

Toen ik F2 reed moest ik na het groeten afstijgen, beugels opsteken en aan de hand de rijbaan verlaten... Dus ik loop netjes door tot A en loop de hoefslag af(niemand deed dat Clown maar ik dacht dat dat moest Tong uitsteken ) roept mijn lerares*(die voorlas) ja kom maar hoor je hoeft niet helemaal zo te lopen Clown