Paard niet op naam kan voor problemen zorgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Paard niet op naam kan voor problemen zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:09

Naar aanleiding van dit topic, [TAO] Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!
had ik besloten om Nylano niet op mijn naam te zetten. Ik vond het belachelijk veel geld en wil niet lid worden. (uiteraard wil ik best administratiekosten betalen en wat nodig is, maar wil niet onnodig lid worden)

enfin, nu ben ik toch nog even verder gaan informeren, en overleggen met mede-paarden eigenaren, en het blijkt dus, dat je er zowieso een boete kan krijgen als je paard niet op naam staat en dat als jouw paard een ongeluk veroorzaakt, je voor de verzekering moet kunnen aantonen dat het jouw paard is anders krijg je daarookweer " problemen" mee.

Weet iemand hier meer van?

Casarell

Re: Paard niet op naam kan voor problemen zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:13

Dat van die verzekering kan ik me wel indenken.. eigenlijk..
Heb er nog nooit over nagedacht, maar zal dan toch ook eens stappen gaan ondernemen...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:17

ja heb dus inderdaad besloten dat hij dan op naam moet komen te staan, gezien het een jonge hengst is,

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 07:43

het is toch zo dat als je het papier kunt overleggen je de eigenaar bent? En bij de verzekering heb je toch ook de naam van het paard opgegeven dus weten zij dat het om dat paard kan gaan bij schade.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:17

ik ben nog nooit door de verzekering gevraagd aan te tonen dat het mijn paard is.... pas nog een ongeluk gehad met paard van een ander en ook daar geen sprake van aantonen dat paard van tegenpartij is.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:20

qt_shetties schreef:
je voor de verzekering moet kunnen aantonen dat het jouw paard is anders krijg je daarookweer " problemen" mee.

Een paspoort geldt niet als wettig eigendomsbewijs, dit staat zelfs in het paspoort vermeld. Als je moet aantonen dat het jouw paard is kun je dat doen door middel van aantonen dat je de verzorging betaald (DA, smid, voer, huur etc. etc.). Ik zou gewoon bij je verzekeringsmaatschappij informeren hoe het zit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:40

Wat raar, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Bij de verzekering geef je gewoon de naam en alle gegevens van het paard op. Als je dan moet aantonen dat hij van jou is dan heb je de stamboekpapieren en het aankoopbewijs om dat mee te doen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:53

Ook ik heb hier nog nooit van gehoord, hoewel het wel logisch klinkt, ik zet bijna nooit een paard of pony op onze naam. Alleen voor mijn dochter doe ik dat als ze er wedstrijden mee rijdt, maar dan ook nog alleen in het paspoort!

Ik ga het eens uitzoeken, bedankt voor de eye-opener!