Het zit zo: Sinds vandaag
gaat mijn lieve paardje de zee in. We gaan al sinds hij zadelmak is naar de zee maar hij is alle 4 jaren erg bang geweest van het schuim en geluid van de golven. Nou vandaag was ik weer op het strand, lekker rijden door de kelkjes. (dat doet hij wel, zitten geen golven op) Op een gegeven moment was er een hele grote kelk die rechtstreeks in zee liep. Ik dacht, laat ik nog eens proberen om de zee in te gaan.
En, wonder boven wonder, met een beetje aanmoediging ging hij over de golfjes! (Ik ben trots als een moeder op haar kind die leert lopen
, dat ff terzijde)Ik ben vandaag gewoon tot buikhoogte gegaan, het is immers nog best koud. (Jaja, we zijn DOOR de branding geraakt!
)Mijn vraag is de volgende: gaan jullie vaak met de paarden zwemmen in de zee? Want ik was aan het denken aan de stroming ed + eventuele verzakkingen in het zand. Onder water zie je die immers niet.
Kom maar op met jullie tips, ervaringen enz...!
grtz
moeshie

Toevallig gister naar strand geweest en natuurlijk ook even in de zee gestapt. M'n verzorgpaard vind het leuk, maar toch ben ik bang dat ik kuilen tegen kom. Zou wel een keer in een meer ofzo willen zwemmen
Gewoon omdat je nooit zeker weet hoe het zit met de eventuele stromingen en de zeebodem. Wel ga ik meestal tot ongeveer buikhoogte het water in, dat is toch ook altijd erg leuk