paard wilt graag over hinderniss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_99

paard wilt graag over hinderniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 12:56

soms rij ik bij een manege op een d-pony.
afentoe gaan we springen maar dan mag die d-pony niet van de eigenaar.
omdat de pony veelste hoog spring over de hinderniss want er vallen afentoe daarom kinderen van haar af. Daarom ga ik vaak met die pony draven op de hoefslag maar dan word die nijdig omdat de andere wel mogen springen en dan gaat die galopperen en bokken.
ik probeer haar steeds uit de buurt te houden van de hinderniss maar dat lukt niet altijd

toen de volgende dag kwam kijken bij andere meiden die op de pony gingen
begon hij te steigeren en te bokken en toen ging die in galop op de hinderniss af de meisje viel er duzz toen af.
ik ben meteen naar haar toegekomen en ze had een gekneusde arm.
ik weet echt niet wat ik moet doen om die pony uit de buurt van de hinderniss te laten Ach gut
kan ik tips en hulp krijgen van jullie?
groetjes

liezzie

Re: paard wilt graag over hinderniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:02

ik denk dat het voor de pony in kwestie alleen maar heel frustrerend is als die niet mag springen, dus ik zou niet rijden als er gesprongen word. Maar ja, dat is wel moeilijk als het in een manegeles is. Wat ik iig zou doen is het heel erg bezig houden.overgangetjes rijden, voltes dat soort dingen.
Succes

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:05

uhm hindernis weghalen en geen mensen erop zetten die m niet aan kunnen. Een paar keer iemand erop zetten die m aankan die m aanpakt.
Mischien kan een wel ervaren springruiter eens met m gaan springen als ie dat kennelijk zo leuk vind.
verder weet ik t ook niet

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:12

Ik denk inderdaad ook dat de pony gewoon heel gefrustreerd is als ie niet mag springen. Het beste zou zijn als ie gewoon niet in de lessen mee loopt waarin gesprongen word want dan ben je van het probleem af, maar als dat niet kan is het denk ik een kwestie van bezig houden, consequent zijn en vooral zelf niet willen springen!
Mijn pony raakt ook vaak gefrustreerd als er een hindernis in de bak staat en ze mag er niet overheen van mij. Ik ben er echter wel achtergekomen dat ik zelf dan stiekem toch ook wel wil maar ik het niet doe omdat dat het beste is voor mijn pony, dit voelt mijn pony en daardoor raakt ze nog gefrustreerder.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:14

Idd niet rijden als er hindernissen in de bak staan. Miscshien zou vrijspringen een oplossing kunnen zijn als hij springen zó leuk vindt. Dan kan er ook nietmand afvallen, pony blij.

Shetjeees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:22

Iederenval er geen mensen met springen opzetten die niet goed kunnen blijven zitten.
En mischien haar aan de longerlijn / los laten springen want mischien vind ze het gewoon super leuk en als ze dan ff uit haar dak is gegaan dat ze het dan niet meer doen..
En probeer met haar het laag springen te oefenen.
En hoe haar goed bezig in de les , overgangen , figuren enzo. want dan houd ze mooi haar aandacht bij jouw !!..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:29

Shetjeees schreef:
Iederenval er geen mensen met springen opzetten die niet goed kunnen blijven zitten.

Dat is inderdaad een optie, maar afhankelijk van de pony..
Je hebt zo van die paarden en pony's die hun achterhand zo krachtig gebruiken bij het springen, dat 'goed blijven zitten' of uberhaubt 'blijven zitten' soms érg moeilijk is. Bij ons op de club loopt er zo eentje rond. Die is begonnen onder een Z-ruiter, die er in het begin regelmatig naast lag omdat hij gewoon zo een slag naar voren kreeg door het achterhandgebruik van het paard.

Maargoed, vermits dit over een manege gaat denk ik niet dat dat het geval is. Mijn mening? Stoppen met die pony te pesten... Dus ofwel laten springen met een degelijke ruiter, ofwel niet meerijden in die springlessen.

Shetjeees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:33

tantjeuh schreef:
Shetjeees schreef:

Dat is inderdaad een optie, maar afhankelijk van de pony..
Je hebt zo van die paarden en pony's die hun achterhand zo krachtig gebruiken bij het springen, dat 'goed blijven zitten' of uberhaubt 'blijven zitten' soms érg moeilijk is. Bij ons op de club loopt er zo eentje rond. Die is begonnen onder een Z-ruiter, die er in het begin regelmatig naast lag omdat hij gewoon zo een slag naar voren kreeg door het achterhandgebruik van het paard.

Maargoed, vermits dit over een manege gaat denk ik niet dat dat het geval is. Mijn mening? Stoppen met die pony te pesten... Dus ofwel laten springen met een degelijke ruiter, ofwel niet meerijden in die springlessen.

Helemaal mee eens , vooral met dat ze zegt dat het pesten is .. !!
Want dat is het echt.. !!

lotte_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:00

bedank voor jullie berichten ik zou het tegen de eigenaar vertellen want zei zeg wat ik moet doen ik vindt dat eigelijk ook ik kan zelf best wel goed springen maar de eigenaar ziet iedereen als beginnenlingen