Verhuizen naar het buitenland met shetje en fjorden veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benia

Verhuizen naar het buitenland met shetje en fjorden veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 10:58

Je verhuisd naar een warm land bv. spanje
maar je wilt je pony's natuurlijk meenemen (shetje + fjorden veulen).
Mij leek hun vacht veelste warm voor spanje moet je ze beide het hele jaar door scheren?

Pluttersput

Re: Verhuizen naar het buitenland met shetje en fjorden veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:03

Ik denk niet het hele jaar, de vacht zal toch niet in wintervacht overgaan als het heel warm is, of wel? Zelfde effect als met dekens.. Ik denk dat je ze tot de zomer vrij kort moet houden, afhankelijk van hoe wasrm het is in spanje... Maar ik weet het niet zeker...

Benia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:17

Ja dat kan natuurlijk ook ik heb geen idee
ik hoop dat er nog meer reacties zullen komen waar ik wat aan heb. in ieder geval bedankt

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:12

Ik weet het niet hoor, ik doe maar een poging. Maar volgens mij passen die dieren zich gewoon aan aan het weer daar. Waarschijnlijk nog niet het eerste jaar, maar toch na een tijdje.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:15

Het lijkt mij ook dat ze zich aanpassen aan het weer. Denk dat ze sowieso geen wintervacht meer aan gaan maken. Als je merkt dat ze het in het begin echt nog te warm hebben zou je ze kunnen scheren maar ik denk ook dat de pony's zich zo aanpassen dat de vacht langzaam steeds dunner wordt.

Suzie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:15

jawel, tuurlijk.
Je moet ze wel eerst importeren.

Er worden zoveel paarden vanuit hier naar het buitenland geexporteerd. Is niks mis mee!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:07

Ik heb stage gelopen op Curacao en daar is het het hele jaar door 28 graden gemiddelt maar daar krijgen de paarden in de winter toch een dikkere vacht. Ik denk dat ze ze toch wel moet gaat scheren in de winter. Maar er zijn ook fjorden in Australie en daar is het volgensmij toch ook aardig warm dus Spanje moet te doen zijn.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:43

Ik zou ook denken dat ze reageren op de temperatuur in een land... Krijgen ze het kouder dan gaan ze een wintervachtje kweken en krijgen ze het weer warmer dan gaan ze die weer verliezen (het is nu een paar dagen zonnig en paarden bij mij op stal verliezen gelijk hun wintervachtje Tong uitsteken). En in Spanje kan het ook koud worden hoor in de winter Tong uitsteken. Familie van mij woont in Portugal maar soms is het hier nog warmer als daar....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:12

Als ze naar een warm land gaan maken ze geen wintervacht meer aan lijkt mij. Dit gaan ze doen zodra het wat kouder word, maar daar word het niet veel kouder dus houden ze hun wintervacht gewoon lijkt mij teminste. In het begin zal het miss even wennen zijn, ligt er maar net aan wanneer je naar het buitenland gaat; in de zomer of winter. Als je in de winter gaat zou ik ze een deken opdoen zodat ze geen wintervacht aanmaken, anders komen ze daar dadelijk aan met een wintervacht in de hitte, lijkt me niet echt fijn voor ze.