Petrie Hampshire

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LISA_92

Petrie Hampshire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 08:34

Ik heb gisteren de Petrie Hampshire gekocht en er gister ook mee gereden, en ik heb net even de zoekmachine gebruikt hier op bokt en ik zie verschillende berichten dat de Hampshire een coatingslaagje heeft die eraf kan vallen!
Ik wil er echt alleen mee gaan rijden en verder doe ik ze gelijk uit na het rijden en ik ga ze goed onderhouden. Gaat zo'n coatingslaagje er snel af? In de winkel is hier niks over verteld! Kan iemand mij misschien meer over deze laag vertellen, of hij er snel af gaat enzo?
Alvast bedankt Lachen

probabeest

Re: Petrie Hampshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:42

tja slordig dat ze het verschil in leersoorten niet aan je uit gelegd hebben!
een laars van gecoat rundleer adviseren ze normaal max een 3x mee te rijden in de week, wanneer je meer rijd heb je meer slijtage (logisch...) wanneer deze coatinglaag er af gesleten is, ziet dit er vaak niet mooi uit, een soort pvc buis grijs plastic achtig, dit is niet te repareren en kan je ook niet insmeren met bv schoenpoets want dit veeg je er gewoon weer af, het is natuurlijk gewoon een kunststof laagje.
wanneer jij deze laarzen bv alleen voor de lessen en bv de wedstrijden gebruikt (voor netjes dus Knipoog ) is er niets aan de hand , zal je alleen de rest van de tijd met iets anders moeten rijden.
wanneer je er echt elke dag fanatiek gebruik van wil maken zou rundleer beter zijn (hebben ze ook in het zelfde model), deze zijn alleen wel veel duurder, dus het hangt natuurlijk ook af van wat je uit wil geven.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 08:44

o, en coating hoeft niet los te laten hoor, collega heeft ze ook en die rijdt er elke dag mee en heeft er geen last van, maar...het is wel een risico en ik vind wel dat je dit er bij moet vertellen als verkoper, wat de klant dan beslist moet hij/zij zelf weten!

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 10:16

Oké, bedankt voor jullie reacties!
Ik ga ze inderdaad voor wedstrijden gebruiken, maar wil er ook 2 of 3 keer in de week mee rijden. Ik ga er niet buiten mee rijden & ik ga er ook niet mee uitmesten enzo. Als de coatinglaag erafgaat dan ga ik zeker terug naar de winkel!
Is er een manier om te zorgen dat de laag er beter op blijft zitten? Met ledervet bijvoorbeeld?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:41

Ik zou meteen ermee teruggaan naar de winkel en niet wachten tot de coating eraf komt. Zij hebben je verkeerd voorgelicht en zullen je dan ook ander laarzen evt met bijbetaling geven. Ik heb deze petries ook gehad (lang geleden). Bij mij ging de coating er ook af en er was mij niet verteld over een coating die eraf kon gaan. Toen dhr. Petrie zelf kwam naar een ruitersportzaak hier in de buurt kwam kreeg ik met bijbetaling nieuwe laarzen zonder coating. Ik hoefde dus geen geheel nieuwe laarzen te kopen, maar hoefde slechts het prijsverschil tussen deze twee laarzen te betalen. Ik hoop voor jou dat ze dat bij de ruitersportzaak waar je ze gekocht hebt ook willen doen voor je! Succes!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:50

Ik heb hem ook, nu ruim een jaartje, alleen de binnenkant is nu wel aan het slijten, maar voor de rest ben ik er wel tevreden mee Lachen

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:51

ik heb die laaren ook heb ze nu ruim een jaar . zien nog als nieuw uit en ik rij er toch vaak mee en loop er ook mee door de moder . het enigste is dat een ptje van mijn laars af is .

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:46

@snamsap, zo'n p-tje kan je er weer op laten zetten hoor!
dan zie je alleen wel de achterzijde (rond goud kleurig plaatje) aan de binnen zijde van je laars, maar dat zie je toch niet als je ze aan hebt Haha!

@lisa, als de coating er na bv een jaar afgesleten is (hij zit dan nog wel vast maar je krijgt er alleen kale plekken er op) dan krijg je niets vergoed natuurlijk, dit is gewoon slijtage!
wanneer de coating echt loslaat (dan krijg je echt luchtbellen tussen de coating en het leer) zou je er wel mee terug kunnen gaan, dit mag nl niet en dat krijg je normaal altijd helemaal of gedeeltelijk vergoed (ligt er aan hoe oud de laars is).

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:48

[quote="probabeest"]@snamsap, zo'n p-tje kan je er weer op laten zetten hoor!
dan zie je alleen wel de achterzijde (rond goud kleurig plaatje) aan de binnen zijde van je laars, maar dat zie je toch niet als je ze aan hebt Haha!

dat wist ik niet maar ik ben het ptje. weet je of je die ptjes nieuw kan kopen want nu zit er een gat in Bloos

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 23:13

kan je via je ruitersportzaak vragen bij petrie, sturen ze zo op!