Hey iedereen,
ik heb een jaar geleden een ruin gekocht bij een handelaar. Ik ben een keer benieuwd of iemand hem kent en of iemand iets over zijn verleden weet.
Aanvankelijk wisten we totaal niets van hem maar na een beetje speurwerk hebben we zijn chipnummer terug gevonden en blijkt dat hij een Nederlands warmbloed is. Hij staat ingeschreven in het stamboek, alleen hebben we geen papieren, dus we weten geen naam, niets. Verder zijn we ook te weten gekomen dat hij lid is van de koninklijke nederlandse hippische sportfederatie. Ook meer dan dit weten we niet.
De handelaar vertelde dat hij ergens uit Friesland zou komen.
Het is een schat van een paard, ongeveer 1m70 groot, en zou rond de 12 jaar zijn. Hij is enorm lief, zowel om mee om te gaan als onder het zadel. Amigo kan heel wat van dressuur en ook een sprongetje schrikt hem niet af.
Enkele kenmerken, hij is volledig bruin van kleur, buiten aan zen rechtervoorvoet heeft hij achteraan een klein wit boordje. Dit loopt enkel aan de achterzijde en is echt klein. Ook heeft hij op de kogel van dit been een oude wonde. Waarschijnlijk was hij ooit een keer gekwetst maar is dit niet zo goed genezen. Toen we hem kochten was zen staart geschoren bovenaan (waarschijnlijk om het inbinden gemakkelijker te maken...) en ook zijn maantop vooraan is echt mini. Het enigste minpuntje, is dat hij redelijk veel last heeft van dikke gewrichten. Hij mankt er niet op, alleen raken ze snel gezwollen, dus daar is het wel uitkijken mee.
Voor de foto's kan je kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=KV7ENE8S
Dit was even mijn uitleg. Ik hoop dat iemand hem kent of mij iets kan vertellen over zijn achtergrond. Ik weet dat de uitleg vrij summier is...
Alvast bedankt om dit even te lezen!
Groetjes!
Ja sorry, nog een kleine aanvulling...Hij heeft nog steeds heel wat hengstenkuren, dus ik denk niet dat hij al lang gecastreerd is.
Laatst bijgewerkt door AmigoJitske op 15-02-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt