10 maanden oud hengstje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

10 maanden oud hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:54

Sinds 12 januari ben ik eigenaar van een hengstenveulen, hij is nu 10 maanden oud en ik wil al een beetje wat dingen doen waar hij wat van leert, dit was mij aangeraden.

Sauvage staat elke dag buiten bij jonge en oudere paarden en pony's, ik ga dan wel elke dag naar hem toe om te kijken hoe het met hem is! Alleen in het weekend doe ik hem helemaal verzorgen, maar nu wil ik ook een beetje beginnen (omdat mij dit is aangeraden) met wat oefeningetjes ofzo om hem wat dingen te leren die hij later goed kan gebruiken. Maar nu weet ik niet echt wat ik nu moet doen op deze leeftijd, want hij is net 10 maandjes.

Heeft iemand leuke tips??

xx Ciara & (_)jes Sauvage's Venture

Nietje_

Re: 10 maanden oud hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:56

Ik zou met zo'n jong ding nog niet te veel doen.. laat hem nog lekker jong zijn.. hooguit wat voetjes optillen en zorgen dat je m overal wat kan aanraken en zorgen dat ie braaf meeloopt aan touw, maar meer niet hoor..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:58

Je kunt hem in ieder geval halster mak maken, zodat hij netjes met je mee loopt aan het touw en hem leren vast staan. Verder zou ik hem lekker poetsen, zo nu en dan eens een hoefje op tillen...................maar verder lekker laten genieten van zijn veulen tijd!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:59

Zo een jong beestje laat je voorlopig beter gerust en lekker groeien ! Want nu leert hij er nog niet veel van hoor. Je kan hem evt. aan het halster laten wennen en hem wat borstelen.
Als hij wat ouders is kan je zijn hoefjes gaan uitkrabben en een beetje wandelen en hem leren vaststaan.
En een goede band tussen jullie 2 opbouwen..
Ga eens zitten in bij hem met bv wat snoepjes of stukjes brood bij je en als dan bij jou komt snuffelen geef hem een stukje. Gewoon lekker wat kroelen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:59

Oke bedankt, ik wil ook nog niet teveel met hem doen van mij mag hij zich zeker nog een tijdje jong voelen! En hij loopt al heel erg rustig mee aan de hand en voetjes optillen doet hij nog niet echt graag omdat hij zijn evenwicht nog niet echt kan houden :p maar hiermee zijn we aan het oefenen Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:01

bedankt voor de tips, het werd mij aangeraden maar ik dacht laat ik even mijn medebokkers om raad vragen Knipoog Thanx

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:07

leuk dat je zoiets inziet meid Lachen
zoveel te meer plezier dat je later van hem hebt !

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:10

Ciaraaa schreef:
Oke bedankt, ik wil ook nog niet teveel met hem doen van mij mag hij zich zeker nog een tijdje jong voelen! En hij loopt al heel erg rustig mee aan de hand en voetjes optillen doet hij nog niet echt graag omdat hij zijn evenwicht nog niet echt kan houden :p maar hiermee zijn we aan het oefenen Lachen

Das ook wel fijn voor de smid...dan heeft hij het niet zo zwaar met het bekappen en hoeft hij jouw hengstje niet meer te leren hoe het moet Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:11

Jah dat zeker Knipoog