vraag over scheermachines

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

vraag over scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 22:35

nou heb ik de ballen verstand van scheermachines,

iemand hier weet vast meer Tong uitsteken

Bestaat er een scheermachine voor paarden die ook div. lengtes kan scheren? Maar dan bedoel ik niet van kaal tot superkort, maar echt wat langer voor een soort van tussendoor

roest

Re: vraag over scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:44

Die bestaan zeker, dan heb je het over tondeuses met aparte opzetkoppen, verkrijgbaar bij diverse winkels (in mijn geval groothandels) misschien staat er wel wat op de site van divoza.
Ik ben alleen bang dat je jezelf de verkeerde vragen steld, of niet kompleet genoeg bent met je wensen.
Wat je jezelf af moet vragen is inderdaad de lengte waarop je scheert, maar veel belangrijker, hoe lang ga je de tondeuse gebruiken (hoeveel paarden, hoe lang ben je bezig). Tondeuses worden namelijk erg warm, de goedkopere versies kunnen hier niet tegen, zijn stuk na de eerste keer als je niet genoeg pauzes neemt.
Hoeveel lawaai mag de tondeuse maken? je hebt tondeuses die werken mechanisch en magnetisch. machnetische tondeuses zijn over het algemeen beter (hoe minder beweegbare delen, hoe minder snel iets stuk kan gaan) maar maken doorgaans ook meer lawaai.
Ik kan je de easculap en de oster aanbevelen, deze heb je in verschillende varianten en prijzen, let erop dat de machine zwaar genoeg is.
Je kunt kiezen tussen tondeuses die werken op het lichtnet en tondeuses met een accu. Die op het lichtnet zijn vaak beter en krachtiger, maar dan zit je wel met het snoer.

carrylies

Re: vraag over scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:51

Let erop dat je vaak tussendoor het scheerapparaat met olie insmeerd, en dat je de haren er steeds goed tussenuit blaast. En je moet het tussendoor ook af laten koelen.