Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IngLio schreef:Beste bokkers,
na overleg met en toestemming van mod Maya open ik dit topic hier in BRT.
De bedoeling van dit topic is een lijst te maken met locaties waar je je ruiterbewijs kan halen.
Mede, omdat dit is steeds meer bossen etc verplicht is/wordt...
IngLio schreef:Dus mensen, barst los!
Waar heb jij je ruiterbewijs gehaald?
en dan is het geregeld. Het is dus niet noodzakelijk om naar een cursus te gaan, zoals 't Relaer in Raalte dat doet (dat adres komt echt in ELK topic naar boven), je kunt het gewoon thuis doen, mits je in staat bent aan de gevraagde omstandigheden te voldoen. Kwestie van overleg. De SRR is een rare club, maar ze bijten niet, dus gewoon bellen. timokyana schreef:@ikke: moet dit per se via een manege zijn of kan dit ook op een particuliere stal?
ikke schreef:Het is dus niet noodzakelijk om naar een cursus te gaan, zoals 't Relaer in Raalte dat doet (dat adres komt echt in ELK topic naar boven), je kunt het gewoon thuis doen, mits je in staat bent aan de gevraagde omstandigheden te voldoen. Kwestie van overleg.
Zij zijn erg ervaren en je hebt naast een nuttig ook nog een ontzettend leuk weekend
Misschien dat het daarom in elk topic genoemd wordt.
Grobegni schreef:Dat is niet helemaal waar, binnenkort (of het is al ingesteld) moet de examenlocatie een veiligheidscertificaat hebben. Dat kost veel geld, dus er zullen nog maar weinig particuliere locaties gebruikt kunnen worden! De adressen waar ik mijn ruiter- en koetsiersbewijzen heb gehaald, gaan er dan ook mee stoppen.

Maya schreef:Ikke, dit topic is in principe bedoeld voor een inventarisatie van de mogelijkheden waar je overal je ruiterbewijs kan behalen
Discussie over het wel / niet relevant zijn van het ruiterbewijs is hier niet de plaats. Dat kan in een ander topic. Of iemand een ruiterbewijs wilt halen of niet, is diens volledig eigen zaak.
Wat mij betreft dus weer terug naar het verzamelen naar locaties.
Hilde_q schreef:[Overijssel] [Raalte] [Stal 't Reelaer] [Frouk en Eline Miedema] [0572-363398 / www.reelaer.nl / stal@reelaer.nl] [299,-*] [in 1 weekend]
* Let op: Dit bedrag is inclusief examenkosten, aanvraag ruiterpaspoort en verzendkosten.
maarja...het word waarschijnlijk naar ik heb gehoord niet verplicht. Ik vond het zowie zo onzin eigelijk maarja.