[PG] Panta Appaloosa ruin/klophengst +/-14a15 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeltjuhhhh

[PG] Panta Appaloosa ruin/klophengst +/-14a15 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 00:51

Heyhey,

Ik zoek een pony die ik vroeger ingereden heb voor vakantiepark Collendoorn (Ponypark City)...
Hij heette daar Panta en was toen een klophengst. Kan nu natuurlijk allang ruin zijn. Ik heb hem gereden van zijn 3 tot zijn 7 jaar. Daarna is hij als een van de laatste grote pony's van Collendoorn verkocht. Dat zal zo rond 1998 geweest zijn. Panta is een d-pony schat ik . Appaloosa met bruine benen en vlekjes. Op zijn hoofd heeft hij een duidelijk herkenbare kol. Beetje als een brede bliksem. Er zou volgens het personeel op Collendoorn quarterhorse in zijn bloed zitten...Panta was een hele aparte pony om te rijden. De meeste mensen konden er niet mee omgaan. Hij had op zich geen echt hengsten gedrag tegen mensen. Tegen de pony's wel. Hij kon op commando steigeren (wie zou dat hem geleerd hebben Duivel ) en was erg snel. Hij zou eigenlijk naar de westernshow op Slagharen gaan maar gezien zijn gedrag tegen andere pony's en zijn eigenlijk te kleine maat om tussen paarden te lopen is dat niet door gegaan. Ik ben nog meerdere keren op Collendoorn geweest en daar zeiden ze toen dat hij naar een gehandicapten manege in Hardenberg gegaan zou zijn. Gezien zijn "rijgedrag" lijkt mij dat stug, maar je weet nooit natuurlijk Lachen
Ik hoop dat iemand hem kent, want ik zoek hem al heel lang. Zou graag weten hoe het met hem gaat!
Hier nog wat foto's uit die tijd....

Ik op Panta (let niet op mijn hoofd twas niet mijn beste tijd lol)
Afbeelding

Nog niet gepoetst Tong uitsteken
Afbeelding

Koppie
http://members.home.nl/evelien.frijters/img0092.jpg

Nog een keer koppie
http://members.home.nl/evelien.frijters/PANTA.JPG

In de wei.
http://members.home.nl/evelien.frijters/Panta,Misty,Urban.JPG

Groetjes Evelien

Nicoletfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:20

Hoi Evelien,

De pony de je beschrijft lijkt erg veel op die van ons. Alleen heb ik de koppies vergeleken en daar zitten wel verschillen in, kan misschien met de jaren zijn veranderd? In ieder geval hebben wij onze Pantha (wij noemen hem Panda) ongeveer 1 jaar geleden gekocht in de buurt van Lochem. Hij kwam van een gehandicapten manege. Ze wisten zijn leeftijd niet exact want er is pas heel laat een paspoort opgemaakt a.d.h.v. zijn tanden schatten ze hem 18, jouw Panta is 14/15 dus wellicht kopt of de schatting niet (zijn gebit is erg slecht teveel suikerklonten gehad) of is het niet dezelfde pony. Onze Pantha is ook niet hoger dan een grote C ongeveer 1.35, helemaal ruin maar weet nog wat hij met mijn merrie moet doen als zij hengstig is. Verder is hij met rijden erg braaf (hij leert mijn stiefdochter rijden zij is 10) maar heeft ook ondeugende streken maar welke pony niet. Hij heeft het heel goed bij ons op z'n ouwe dag. Kan idd niet met alle ponies in de wei staan want is erg dominant maar verder lief op trailer en wil nog graag springen/dressuur doen maar dan wel rustig aan. Mail me anders even je mailadres dan stuur ik je wat foto's van onze Panta?

groetjes,
Nicolet