gedrag plotseling erg veranderd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lawrence123

gedrag plotseling erg veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 22:33

wij hebber een paard staan, waarvan het gedrag plotseling erg is veranderd. op zich kan dit natuurlijk door omstandigheden. alleen het gekke is dat dit paard eerst heer moeilijk deed snel gestresd was erg druk loperig enz. en van de een op andere dag letterlijk super braaf werd. op zich is dit natuurlijk super alleen we maken ons een beetje zorgen aangezien dit niks voor haar is. ze is niet minder actief ofzo geworden, nog lekker opgewekt, glimt mooi en is in de wei ook lekker aan rennen enz.
we hebben het vermoeden van een stilte voor de storm, maar weten eigenlijk niet wat we hier van moeten verwachten.
iemand dit eerder mee gemaakt?

Pensionnetje

Re: gedrag plotseling erg veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:36

Hormonen? Misschien drachtig? Of gewoon dat het kwartje is gevallen dat meewerken makkelijker is dan tegenwerken? Vork

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:46

mmm die van mij heeft t juist anders om t is altijd al wel een zenuwen pees geweest aar ze staat nu vanaf vandaag rondjes te draaien in dr stal en buiten is ze juist heel rustig ( buiten staan dus) maar zodra je weer op stal komt begint ze weer evenals ik dr deken af doe poets en opzadel is het net een adhd paard constand draaien lopen draaien lopen en vooral niet stil blijven staan
ben vandaag al 3 keer bij dr geweest maar met dr temperatuur is niks aan de hand geen koorts helemaal niks ook nergens last van
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?als ik er eenmaal opzit is ze ook nog wel druk maar zichtbaarder minder . oija ze staat nu sinds 2 dagen weer buiten gisteren een uurtje en vandaag weer ene uurtje ..
zou het daar door kunnen komen?
en idd lawrence123 : ik gok op t weer en haar meewerking ... maar blijf altijd op je hoede .. paarden zijn slim

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:25

Misschien voelt ze zich lekker in haar vel en vertrouwd jou en haar omgeving! Super toch. En als ze gewoon levendig is, goed uit haar ogen kijkt en glimt, dan is er toch niks aan de hand?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:28

Mijn paard is ook veranderd in karakter, en daar is het niet goed mee.. Bloeduitslag wees uit dat hij een virus onder de leden heeft maar we weten nog niet wat. Deze week krijg ik de uitslag of het misschien Lyme is, anders is het weer zoeken naar een naald in een hooiberg Boos!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:26

maykie : ja daar kan je idd gelijk in hebben ,
maar vindt t alsnog eng mijn paard verandert nieet zo snel van gedrag tenzij ze iets heeft..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:46

Waarom doe je geen algeheel bloedonderzoek dan?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:39

je kan zoals hierboven gezegd is een bloedonderzoek laten doen. misschien is er wel wat aan de hand en heeft ze ergens pijn of ergens last van.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:50

snippy schreef:
mmm die van mij heeft t juist anders om t is altijd al wel een zenuwen pees geweest aar ze staat nu vanaf vandaag rondjes te draaien in dr stal en buiten is ze juist heel rustig ( buiten staan dus) maar zodra je weer op stal komt begint ze weer evenals ik dr deken af doe poets en opzadel is het net een adhd paard constand draaien lopen draaien lopen en vooral niet stil blijven staan
ben vandaag al 3 keer bij dr geweest maar met dr temperatuur is niks aan de hand geen koorts helemaal niks ook nergens last van
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?als ik er eenmaal opzit is ze ook nog wel druk maar zichtbaarder minder . oija ze staat nu sinds 2 dagen weer buiten gisteren een uurtje en vandaag weer ene uurtje ..
zou het daar door kunnen komen?
en idd lawrence123 : ik gok op t weer en haar meewerking ... maar blijf altijd op je hoede .. paarden zijn slim

hoe is ze als ze hengstig is.zou kunnen zijn dat het niet goed doorbreekt. Een algemene check up kan ook een hoop aan ht licht brengen door middel van een bloedproef. Hoe zijn haar darmen,. heeft ze wat verkeerd gegeten? Haar tandvlees is die hetzelfde qua kleur en haar hartslag wil ook wel eens wat uithalen maar dan is het handig als je weet hoe dat moet en ook wat haar basis HF is. staat er veel gras over het algmeen kunnen ze van die korte tijd niet veel last daar van hebben of ze moet erg gevoellig zijn. Hoe is haar turgor dus pak een huidpooi en controleer of die meteen treug trekt. Zie je iets verdachts bel je de DA

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:51

lawrence123 schreef:
wij hebber een paard staan, waarvan het gedrag plotseling erg is veranderd. op zich kan dit natuurlijk door omstandigheden. alleen het gekke is dat dit paard eerst heer moeilijk deed snel gestresd was erg druk loperig enz. en van de een op andere dag letterlijk super braaf werd. op zich is dit natuurlijk super alleen we maken ons een beetje zorgen aangezien dit niks voor haar is. ze is niet minder actief ofzo geworden, nog lekker opgewekt, glimt mooi en is in de wei ook lekker aan rennen enz.
we hebben het vermoeden van een stilte voor de storm, maar weten eigenlijk niet wat we hier van moeten verwachten.
iemand dit eerder mee gemaakt?

de dagen worden langer paarden voelen zich dan over het algemeen lekkerder. Is ze enorm in de rui want dat kan ook veel energie vreten.Hoe lang heb je dit paard al misschien gaat ze zich nu beter voelen.

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:48

vandaag was ze weer gewoon normaal ..
raar paard ze zit nu ook aan de suplementen dus mischien dat ze zich daardoor beter voelt en ze mag weer 2 uurtjes per dag op t land .
DA was op stal dus die heb ik gelijk even gevraagt of ie dr wou onderzoeken maar hij vond niks verdachts of aparts ,
temperatuur was goed evenals dr kleur van dr tandvlees,
kortom me paard is kerngezond Haha!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:50

o trouwens t heeft ook niks met dr hengstigheid te maken aangezien die altijd heel goed doorzet, mevrouw staat tegenover een hengst dus is het eerder te vaak dan niet,

lotte_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:33

het kan ook door de weer komen

lawrence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:36

we hebben haar nu een half jaartje

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:05

misschien dat het paard zich nu een beetje lekker gaat voelen, een verhuizing is niet niks en sommige paarden kunnen lang in de stress blijven. Al is een half jaar op zich wel lang