Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esperanza schreef:Nou, ik ben het dus niet eens met bovenstaande reacties. Omdat paarden een horizontale ruggengraat hebben kunnen ze niet zo veel gewicht dragen als wij mensen met een vertikale ruggengraat. Verder heeft de dikte van de benen er mee te maken hoeveel gewicht een paard kan dragen.
Een grote KWPNer kan niet meer dragen als 70kg! Een Fjord 90 kg een aantal andere rassen minder! Maakt me niet uit of de ridders er vroeger met harnas of weet ik wat er op zaten, dat maakt het nog niet ok.
Wat de gewichten voor een Fries of een Tinker zijn weet ik zo niet, misschien kunnen die iets meer hebben?
En Margreet, doe eens wat aan dat taalgebruik! us?= eens en tog schrijf je niet met een g!
Airborn schreef:Esperanza schreef:Nou, ik ben het dus niet eens met bovenstaande reacties. Omdat paarden een horizontale ruggengraat hebben kunnen ze niet zo veel gewicht dragen als wij mensen met een vertikale ruggengraat. Verder heeft de dikte van de benen er mee te maken hoeveel gewicht een paard kan dragen.
Een grote KWPNer kan niet meer dragen als 70kg! Een Fjord 90 kg een aantal andere rassen minder! Maakt me niet uit of de ridders er vroeger met harnas of weet ik wat er op zaten, dat maakt het nog niet ok.
Wat de gewichten voor een Fries of een Tinker zijn weet ik zo niet, misschien kunnen die iets meer hebben?
En Margreet, doe eens wat aan dat taalgebruik! us?= eens en tog schrijf je niet met een g!
dan zou ik dus al niet meer op een KWPN mogen rijden...
http://i247.photobucket.com/albums/gg133/FroukjeRM/P1000699.jpg
Ziet dit eruit alsof ik heel veel te zwaar voor haar ben(afgezien van het feit dat mijn houding, en die van haar lang niet optimaal zijn) Tuurlijk, lichter is misschien fijner, maar echt te zwaar? dan zouden een BOEL mensen alleen nog maar op fjorden mogen rijden... :X
(overigens ben ik wel aan het afvallen)
BopjeBo schreef:@airborn, ziet er prima uit in combinatie met je paard, maar jij bent heus geen 110 kg, dat vind ik nog wel even een verschil of je over een gewicht van 70 kg of 110 kg praat. Ik heb het hier meer over de gevolgen van langdurige belasting van een paard. Mijn vriend van 86 kg rijd ook wel eens een keertje om de zoveel tijd op m'n paard, maar dat is hoogstens een kwartiertje per keer en dan meer stapwerk dan draven. Maar ik ben de enigste die regelmatig erop zit, dus wil dat dat zo min mogelijk belasting geeft op de lange termijn. Tuurlijk kan een zwaarder persoon wel eens op een paard stappen, maar als diegene week in week uit hetzelfde paard dagelijks belast vraag ik me toch af wat het gevolg op lange termijn is.