Hoi, wij (mijn man en ik) zijn op de beurs van Paard 2008 donateur geworden van Fleur. Dit paard zou een poosje terug in de buurt van Groningen in beslag zijn genomen door de AID. Hier waren ongeveer 50 paarden in beslag genomen die zwaar verwaardeloosd waren en waar al meerdere paarden dood waren. Het paard Fleur zou door Anne Fleur opgevangen zijn en zou bij een handelsstal in Hoogkerk staan, totdat er genoeg donateeurs waren om Fleur voor de rest van haar leven een plek te geven in het Paardenrusthuis Salland te Hardenberg. Wij zijn vandaag naar het Paardenrusthuis gegaan, omdat Fleur vandaag zou aankomen. Bij aankomst bleek dat Fleur niet meer leefde en werd er een beetje een onduidelijk verhaal gegeven. Zijn er nog meer mensen die of donateur zijn of die deze Anne Fleur kennen. Haar adres is hetzelfde als van de handelsstal in Hoogkerk en dat heeft ons aan het denken gezet of het allemaal wel een zuivere zaak is...
nee hoor. We hoeven niks te betalen.... Dit is niet een eenmalige gift maar voor zolang Fleur daar had gestaan... het verhaal van die Anne Fleur is nogal vreemd en er zal echt wel een ander paard komen die in beslag wordt genomen. Het Paardenrusthuis gaat alles in werk zetten om erachter te komen hoe of wat, maar ben benieuwd of iemand deze Anne Fleur kent die dus woont bij een handelsstal in Hoogkerk. ik weet de naam wel van de stal maar weet niet of ik deze mag plaatsen...
Heb mijn vriend even gevraagd die uit Hoogkerk komt. Hij kent de eigenaar van de handelsstal en volgens hem een eerlijke man die zich nooit met dit soort praktijken zou ophouden. Die Anne Fleur kent hij niet. Moet er wel bij zeggen dat hij al bijna 10 jaar in het zuiden van het land woont, en de laatste jaren niet vaak meer in Hoogkerk komt.
Het verhaal wordt steeds vreemder... ben zeer benieuwd of er nog meer mensen van haar hebben gehoord... Het schijnt namelijk dat ze zelf ook al de nodige donateurs had gevonden en deze mensen weten waarschijnlijk nergens van af....
Yorghos. het is een paardenrusthuis wat al donateurs heeft voor het rusthuis zelf. Dit ging echt speciaal om dit paard wat dus in beslag was genomen en waar deze Anne Fleur een rusthuis voor zocht. Dan kon je dus donateur worden van alleen dit ene paard.... Vond dat een heel mooi initiatief en daarom wilden we wel donateur worden. Mieperdepiep, het rusthuis heeft al bij de instanties info opgevraagd en daar bleek niets bekend te zijn over dit paard. Zij zullen daar waarschijnlijk nog wel verder naar kijken, maar het telefoonnummer van deze Anne Fleur staat steeds uit en ze kunnen dus alleen voice-mail inspreken en zij reageert niet (meer) Ik vind het heel jammer als dit inderdaad een bedrogpraktijk zou zijn, maar goed, de donateurs die er die dag waren zijn op de hoogte, maar zij (Anne Fleur) heeft zelf ook donateurs gevonden en die zullen (als het inderdaad bedrog is) dan niet op de hoogte zijn en zal er dus geld bij deze mensen van de bankrekening worden afgeschreven... en de mensen die een eenmalige donatie hebben gegeven... Geen idee hoeveel het is, maar goed, wilde hier eigenlijk mensen informeren die ook donateur zijn en ze er dus op wijzen dat ze beter contact op kunnen nemen met het rusthuis om verdere informatie te krijgen...