[EG]: Uvolda Weeninksbleek, merrie 1.68m. (Jazz x Havidoff)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jast

[EG]: Uvolda Weeninksbleek, merrie 1.68m. (Jazz x Havidoff)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 18:25

Hallo allemaal,

Ik ben jullie hulp nodig bij het volgende!
Ik ben op zoek naar de vorige eigenaren/eigenaar van de bijna 7 jarige merrie Uvolda Weeninksbleek. Uvolda is een donkere koffievos van nu 1.68m hoog, afstamming Jazz x Havidoff, geboren in juli 2001 te Enschede. Verder heeft Uvolda een kol en wat witte aftekeningen(sokjes) aan voor- en achterbenen. Fokkers zijn Jacqueline en Juliet Wermer te Enschede.
Deze merrie schijnt L2 + 18 met iemand te hebben gelopen in de dressuur, ik ben erg benieuwd naar de vorige eigenaar/eigenaren omdat ik graag iets meer te weten wil komen over haar verleden. Uvolda is een wever en staat iets 'frans' op de vóórbenen.
Volgens het paspoort, via dierenartsstempels loopt het 'spoor' via Enschede, Haaksbergen en Oldenzaal? Afgelopen week hebben wij haar in Vijfhuizen(Hoofddorp) gekocht.
Wellicht is er iemand die haar herkend, haar heeft gereden of gehad? Dan heel graag een reactie!
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Jalo

PrimaDonna_

Re: [EG]: Uvolda Weeninksbleek, merrie 1.68m. (Jazz x Havidoff)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:40

Misschien is een foto wel handig Knipoog
Want met de aftekeningen kunnen het heel veel paarden zijn.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 08:12

Helaas weet ik niet hoe ik een foto moet plaatsen! Daarnaast heb ik ook nog geen foto van haar waar ze helemaal opstaat ..

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 13:06

jalo schreef:
Helaas weet ik niet hoe ik een foto moet plaatsen! Daarnaast heb ik ook nog geen foto van haar waar ze helemaal opstaat ..

Als het goed is dan hier de link!
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:51

de foto is gelukt. helaas ken ik der niet.
erg mooi beest trouwens.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 08:45

De foto is inderdaad gelukt. Dit is echter een oudere foto, helaas ziet er op dit moment niet zo uit. Ze namelijk erg mager, is geschoren en haar vacht is erg dof van kleur.
Volgens de dierenarts is heel erg ondervoed geweest. Ze staat nu op een 'dikker-makend' rantsoen!
Hopelijk is er iemand die haar herkent ..

Ik heb nu twee foto's van haar .. eentje gemaakt toen ze 1 dag op bij ons op stal stond. Dit was op 9 februari. Hier ziet ze er heel erg slecht uit.
Afbeelding

Nu ruim een week later kunnen we toch zien dat een goed dieet en de hele dag lekker buiten, onder twee dekens, haar goed doet. Deze 2de foto is afgelopen vrijdag, 15 februari, gemaakt.
Afbeelding

Op deze foto's zijn ook tevens de aftekeningen aan de benen te zien! Enne nogmaals .. hopelijk is er iemand die haar herkend!!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-02-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag pas na 1 maand het topic omhooghalen, niet eerder.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 09:30

Even weer een stukje omhoog halen!
Jammer dat er nog steeds niemand is geweest die haar herkent!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:14

hoi hoi.
ik ken haar!!!
ze is van een kennis van mij geweest,hij heeft L dressuur met haar gestart,helaas door een val van een ander paard brak hij zijn bekken,en moest haar verkopen,ik heb haar voor hem verkoch naar willem brouwer in friesland,hij heeft haar ook een aantal keren L gestart,hij heeft mij nog gebeld dat hij haar ging verkopen,want hij had er geen tijd meer voor(volgens mij was hij haar gewoon te druk)hij deed haar veel in de stapmolen(ze weeft nogal)ik heb haar daarna nog zien staan op marktplaats,ik heb toen kontakt opgenomen met de vrouw( handelaar)want het meeste wat in de adv stond klopte niks van.
ze is een zeer lieve maar drukke merrie,ze weeft het minst als je haar op een rustige plek naast een ander paard zet(ze moet het paard kunnen zien)ze springt braaf een parcours(nooit gesprongen op wedsstrijden)ze staat het beste in een stal waar ze met haar hoofd over de deur kan kijken.
ze was bij ons zeer fijn te rijden,alleen ze vond het lastig om stil te staan onder het rijden.
vind haar erg mager op de foto(dat vond ik ook al toen ze op marktplaats stond)
dit allemaal in inmiddels gok ik 2 jaar geleden.jazz havidoff zeoliet(ik heb haar op paardenfokken gezet

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:33

@knooopje. Heel erg bedankt voor de tip(en de communicatie via PB) Maar we zijn nu al een heel stuk verder .. heb zelfs al contact gehad met Willem Brouwer! De puzzel begint nu een redelijk goede vorm te krijgen.
Nogmaals bedankt!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:01

hoi hoi.
helemaal toppie!!!
ik hoop dat ze lekker bij jou blijft,en dat je heel veel plezier van haar hebt!!
vr groetjes saskia