hoe hooi voeren in trailer met zadelkamer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

hoe hooi voeren in trailer met zadelkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 21:23

hoe voeren jullie in je trailer hooi als je een zadelkamer hebt?
ik gooi het los op de zadelkamer maar is ook geen succes ook de hooizak ophangen vind ie niet leuk aangezien die dan telkens tegen zn koppie aanknalt. dus ben benieuwd hoe andere dit doen. dus brand maar los.

cindybijl

Re: hoe hooi voeren in trailer met zadelkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:27

ik maak het hooinet vast aan dezelfde plaats als waar ik mijn paard aan vast maak

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:46

ik maak hem gewoon vast aan zn haakje, waar ie altijd 'hoort' te hangen. Past bij mij gewoon makkelijk tussen de zadelkamer en de stangen waar de paarden tussenstaan.

Ik heb het ook wel eens geprobeert om het er los op te leggen, maar de paarden kunnen er op een gegeven moment en niet meer bij, en ze gooien alles op de grond zodat ze er óók niet meer bij kunnen.

Maar misschien verschilt dit ook per trailer, de ruimte die je hebt. Ik heb een humbuaer Pegasus, en die is erg ruim van binnen.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:43

Hooinet vastmaken, en dan gewoon met een paar stotouwtjes verstevigen aan die stang waar je pony aan vast staat. Lachen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:46

Ik heb mijn hooinet aan het raampje van de trailer vastgemaakt. Zo beweegt die helemaal niet (ik heb dan geen zadelkamer, maar zo kan het toch ook met zadelkamer?) Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:06

Ik maak het hooinet vast aan het haakje en daarnaast maak ik het hooinet aan de zijkant vast aan een spijl van het raam.
Hangt dan goed vast, paard heeft er geen last van Lachen

Hooi los op de zadelkamer vind ik niet werken, zoals hierboven staat, paard gooit het hooi eraf.

Wij hebben een Saris Brisbane trailer.
Ruimte van voor is nog groot genoeg voor een flink gevuld hooinet.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:08

aan de voorstang vastbinden wil ikniet aangezien hij soms nog staat te schrapen enz. heb hem nu aan de andere kant hangen aan de voorstang en kan ik zo steeds wat op de zadelkamer leggen. met touwtjes vastbinden kan ook niet aangeizen mijn tralies voor raampje niet zo stevig zijn om dat te kunne houden

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:22

Hooinet aan haak aan plafond doen (bij hoge trailers gebruik ik een longeerbitstukje als verlengertje, anders kan ik er niet bij) en tegen het zwaaien maak ik hem vast aan de zijde waar geen paard staat.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:13

ik gooi het gewoon los in de voerbak, heeft ie veel meer ruimte voor zn hoofd. zou niet weten wat voor voordeel er aan een hooinet zit? knoeien doen ze toch wel Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:01

ikke20 schreef:
aan de voorstang vastbinden wil ikniet aangezien hij soms nog staat te schrapen enz. heb hem nu aan de andere kant hangen aan de voorstang en kan ik zo steeds wat op de zadelkamer leggen. met touwtjes vastbinden kan ook niet aangeizen mijn tralies voor raampje niet zo stevig zijn om dat te kunne houden

Als je eerst het hooinet normaal ophangt, maar veel touw overhoudt, kan je het hooinet langs de stang heen leggen en dan met het overgebleven stuk touw deze vast maken. Dan zit het hooinet dus horizontaal ipv verticaal.