proef 1 klasse B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

proef 1 klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:15

Hee hoi,

Een vraag onder de veteranen. Wie weet hoe je onderdeel 7
moet rijden (k-e-b halve grote volte en na enkele passen de pony de hals laten strekken)
We hebben laats een jury gevraagd en die zij en ook de instructrice dat je tussen
k en e moet afwenden in een flauwe bocht richting x en dan naar b.

We hebben daarnet een concours gereden. En voor dit onderdeel een dikke
4 gekregen. Met als commentaar dat er een halve volte van e naar b gereden moet
worden. Nors opkijken Schiet mij nou maar lek wat is het nou.....

Wel handig als je het weet voor de volgende keer. Hoe kan het dat de jury's
er verschillende theorien op zo'n simpel onderdeel bij de a en b pony's hebben.

Helaas kon ik niet meer navragen hoe ze hierbij komen wegens het te druk hebben
met de volgende combinatie.

Maar hebben hier de mensen een antwoord op voor ons anders gaan wij onbedoelt
elke keer in de fous...(WAT EEN VERHAAL HE) Haha!

Anoniem

Re: proef 1 klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:17

je hebt het ook fout gedaan Knipoog

je moet vanaf K de hals laten strekken over de hoefslag naar e rijden en dan bij een halve grote volte naar b maken

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:19

Dus eigenlijk gewoon een halve grote volte van e naar b
en de pony de hals laten strekken !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:20

claud1 schreef:
Dus eigenlijk gewoon een halve grote volte van e naar b
en de pony de hals laten strekken !!!

ja Knipoog

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:26

Waarom zetten ze het er dan zo knullig neer. En hoe kan het dat een jury lid mij dit zo anders heeft uitgelegd. Had geen 4 hoeven te zijn.... Jammer, volgende keer beter.

Helaas had mijn dochter weinig punten ondanks dat wij zeer tevreden waren en zijn (170) Zijn ze altijd zo streng
dit is ons 2 keer en vorige week had ze bagger gereden met 182 punten. En de pony zag er tip top uit. Zelfs nog
roosjes gemaakt met naald en draad, geschoren en al. en toch alleen een 7. Wat moet je dan wel niet allemaal doen om hoger voor verzorging te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:28

tja het is en blijft een jury sport.
en ze zullen het er wel zo neerzetten dat je vanaf k de hals laat strekken

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:35

staat idd heel raar opgeschreven. Wij hebben gisteren voor het eerst dat proefje geoefend en kwamen er ook niet uit. Liep me al af te vragen hoe je toch een halve grote volte via k-e-b kunt rijden??? Dus gewoon hoefslag volgen en dan e-b halve grote volte. Ben benieuwd moeten het proefje volgende week rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:09

K-E hoefslag volgen en alvast beginnen hals te strekken, dan tijdens het halsstrekken E-B halve grote volte (en als ik het me goed herinner is het volgende onderdeel 'voor B teugels op maat').
Ik vind deze proeven veel minder logisch dan de oude! Heb ze echt wel ff een paar keer moeten lezen voordat ik ze goed voor kon lezen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:28

Idd heb nogmaals naargevraagd Dennis dat klopt....
Maar het staat er krom. Cids alvast suc6 volgende week
(is het de 1X??? dan is het helemaal spannend he)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:41

Ik heb er ook eerst een paar keer over na gedacht en met meerdere mensen over gehad.

Ik mag hem zaterdag weer voorlezen Knipoog. Dan inmiddels voor de 3e keer.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:44

Ja Ja tussen K en E alvast hals laten strekken en daarna halve grote volte! Idd af en toe hele knullige omschrijving.

En het commentaar wat je soms terug vindt op de protocollen; een B pony, met kind van 7 of 8 jaar oud, in een B proefje: meer verzameling ?!?! meer buiging, contrastelling, duikt met hoofd?!? te diep, neusje te ver eruit en ga zo maar door! Natuurlijk heeft de jury altijd gelijk, maar soms is het wel eens moeilijk uit te leggen aan het kind. Dan gingen we naar huis en maar snel en veel verder met trainen in de hoop de B pony nog eens verzameld te krijgen!!!

Die hebben we maar verkocht en hebben nu een D pony, prettig want dan krijg je nog meer commentaar! NOG harder trainen dus ROFL ROFL ROFL

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:46

wordt idd de eerste keer volgende week. dus bedankt voor de uitleg, scheelt weer in punten waarschijnlijk. Was van plan voor te lezen, e-b halve grote volte en de hals laten strekken. Was dus fout geweest. laat nog wel horen hoe het gegaan is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:48

Mijn A-pony combinatie heeft tot nu toe(ze heeft nu 3 proeven gereden) wel nuttig commentaar gehad wat ze zelf ook snapte.

Meer verzamelen enzo, pfff, gewoon fijn aan het bit met nette aanleuning moet toch voldoende zijn in de B met een ABtje?

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:51

Fidele schreef:
Ja Ja tussen K en E alvast hals laten strekken en daarna halve grote volte! Idd af en toe hele knullige omschrijving.

En het commentaar wat je soms terug vindt op de protocollen; een B pony, met kind van 7 of 8 jaar oud, in een B proefje: meer verzameling ?!?! meer buiging, contrastelling, duikt met hoofd?!? te diep, neusje te ver eruit en ga zo maar door! Natuurlijk heeft de jury altijd gelijk, maar soms is het wel eens moeilijk uit te leggen aan het kind. Dan gingen we naar huis en maar snel en veel verder met trainen in de hoop de B pony nog eens verzameld te krijgen!!!

Die hebben we maar verkocht en hebben nu een D pony, prettig want dan krijg je nog meer commentaar! NOG harder trainen dus ROFL ROFL ROFL

Ha ha die is goed Haha!
Van de regen in de drup....
En idd van die uitlatingen van de jury niets van aantrekken.
Als de kids het maar leuk blijven vinden dat is ons streven
(ook van leren natuurlijk) maar dat vergeten helaas
veel ouder-supporters Verdrietig

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:46

claud1 schreef:
Waarom zetten ze het er dan zo knullig neer. En hoe kan het dat een jury lid mij dit zo anders heeft uitgelegd. Had geen 4 hoeven te zijn.... Jammer, volgende keer beter.

Helaas had mijn dochter weinig punten ondanks dat wij zeer tevreden waren en zijn (170) Zijn ze altijd zo streng
dit is ons 2 keer en vorige week had ze bagger gereden met 182 punten. En de pony zag er tip top uit. Zelfs nog
roosjes gemaakt met naald en draad, geschoren en al. en toch alleen een 7. Wat moet je dan wel niet allemaal doen om hoger voor verzorging te krijgen!

Roosjes? Dat mag toch helemaal niet? Nagelbijten / Gniffelen

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 12:59

Geen papieren roosjes X_orville_X. Maar de ouderwetse
knotjes en die noemen ze in de volksmond roosjes.
Staan heel mooi, en je ziet dan geen elastiek.(blijven beter zitten ook trouwens)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:36

claud1 schreef:
Geen papieren roosjes X_orville_X. Maar de ouderwetse
knotjes en die noemen ze in de volksmond roosjes.
Staan heel mooi, en je ziet dan geen elastiek.(blijven beter zitten ook trouwens)

En hiermee kun je mij misschien helpen! Ik heb al tijden terug naald en draad gekocht, maar krijg maar geen roosjes in die manen. Ik weet dat het iets is met een losse vlecht, naald erdoor en rondom vastnaaien, maar bij mij word het dan eerder een soort pannenkoek, 't ziet er niet uit! ROFL ROFL ROFL ROFL

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:38

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:56

je kan niet beter dan je best doen, zeg ik altijd maar als ik bagger punten op mn papiertje zie verschijnen Clown

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:19

cids schreef:
wordt idd de eerste keer volgende week. dus bedankt voor de uitleg, scheelt weer in punten waarschijnlijk. Was van plan voor te lezen, e-b halve grote volte en de hals laten strekken. Was dus fout geweest. laat nog wel horen hoe het gegaan is.

De wedstrijd was afgelopen zondag. En mijn dochter had een 7 voor dat onderdeel, dus bij deze van harte bedankt voor de duidelijke uitleg OK dan! . Ze was uiteindelijk derde.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 14:03

Hee wat leuk om te horen goed hoor. Heeft het toch ook
voor een ander wel eens nut om gewoon te vragen.
Op naar de volgend wedstrijd suc