Scheren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 22:01

Hee!
Ik wil graag mijn paard laten scheren, maar als hij zweet, is dat wel weer zo weg, ik vind het gewoon mooi.
Zouden jullie dit doen?
Oja, de deur staat altijd open, want z'n stal ligt aan z'n wei, dus kan hij naar binnen en buiten wanneer hij maar wil. Zelfs als het regent staat hij gewoon buiten..
Hij heeft 'n 250 grams deken op, regendicht. Ik weet niet zeker 250 grams, iets in die richting geloof 'k.
Er zit geen hals bij, bij die deken.

Ze zeggen dat hij dan nu nog koud vat en dat het dan gebeurt is enzo.. Hoe zit dit?

jesito

Re: Scheren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:54

Waarom toch, zeker als die altijd buiten staat zou ik het niet doen en al zeker niet alleen voor het mooie.
Je paard is zo droog zeg je dan laat hem toch lekker zijn vachtje houden.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:54

kasparonda schreef:
Waarom toch, zeker als die altijd buiten staat zou ik het niet doen en al zeker niet alleen voor het mooie.
Je paard is zo droog zeg je dan laat hem toch lekker zijn vachtje houden.

Dat zei mama ook al. Dan heeft hij het niet snel koud enzo, ik laat z'n vachtje zo. Dan kan ik later nog altijd kijken. Maar nu rijd ik toch nog geen wedstrijden. Hoe kan hier 'n slotje op??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:17

Slimme mama heb jij Clown
Lekker zo laten is beter zo.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:30

kasparonda schreef:
Slimme mama heb jij Clown
Lekker zo laten is beter zo.

Haha, Clown Ik laat het wel zo voor 'n tijdje dan. Als 't zomer is kan ik nog altijd kijen wat ik doe, maarja, dan krijgt hij tóch z'n zomer vacht. Haha!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:31

Hoe moet dit op slot????? Kan iemand me PMén ofzo??

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 01:27

Je kan een topic niet zelf op slot zetten dat kan alleen een mod doen, en scheren doe je niet voor de mooiegheid

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 05:06

dus je laat je door een mening al tevreden stellen?

als je een vraag stelt op een forum, dan geef je eerst iedereen de kans om te antwoorden en dan zelf een oordeel te vellen.

ik deel in dit geval de meningen van de anderen ,
scheren nu nog???
nee niet doen ! de paarden komen door dit prachtige weer al flink in de rui, nu scheren , en dan heb je lang een lelijk paard Clown

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 07:10

In de zomer scheren heeft geen zin als je paard dan een zomervacht heeft. In de winter kan het handig zijn als je paard echt een enorme teddyberenvacht aanmaakt en erg lang na blijft zweten en je rijdt intensief de hele winter door. Je moet dan echter wel je dekens aanpassen naar de temperaturen. Nu je paard gaan scheren heeft niet veel zin meer. Zoals al hierboven gezegd zijn de paarden al druk met het zelf regelen dat ze een zomervacht aan moeten gaan maken (de dagen worden langer en de temperaturen worden hoger) Dus goed poetsen en die wintervacht is zo weg!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 07:34

en een paard zijn natuurlijke jasje uitdoen betekend minimaal een deken van 200 / 250 gram EXTRA
zou je paard zeker niet scheren voor de mooi igheid ,
( persoonlijk vindt ik n paard kort in eigen vacht mooier als geschoren paard )
en de paarden gaan nu met dit enorm mooie weer overdag al lekker in de rui ( althans de mijne toch en heeft van de winter echt wel dekens aangehad )

molly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:44

als jou paard zo snel droog is zou ik hem niet scheren want dan heeft hij het ook niet nodig want de bedoeling van het scheren is paarden/pony´s die snel zweten en die niet zo snel droog worden is de bedoeling van het scheren dat ze juist wel sneller droog worden

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:18

crossmonster schreef:
dus je laat je door een mening al tevreden stellen?

als je een vraag stelt op een forum, dan geef je eerst iedereen de kans om te antwoorden en dan zelf een oordeel te vellen.

ik deel in dit geval de meningen van de anderen ,
scheren nu nog???
nee niet doen ! de paarden komen door dit prachtige weer al flink in de rui, nu scheren , en dan heb je lang een lelijk paard Clown

Ik beslis zelf wel wanneer ik oordeel. Pling