oren naar achteren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieziej

oren naar achteren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:51

heyy ik heb een new forest pony van 2 en half jaar en ze is super lief en altijd vrolijk maar ze doet altijd haar oren naar achteren als je haar benaderd en even later doet ze ze weer naar voren. ze kijkt niet gemeen ofzo maar toch oren naar achter... ze had het al toen ze een veulentje was en ben wel benieuwd hoe het zou komen= het is niet vervelend ofzo maar lijkt toch mooier met oortjes naar voren Haha!

tita

Re: oren naar achteren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:52

blijf uit mijn buurt ik ben boos en wil niet lastig gevallen worden.

vervolgens sorry baasje ik wil niet dat iedereen voor me staat en me zomaar aait

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:58

doet mijn pony ook..
niet gemeen bedoelt iig..

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:06

Mn verzorgpony heeft ook vaak haar oren naar achter volgens mij bedoelt ze hier ook niks mee
als we aan het rijden zijn kijkt ze soms ook opeens boos opzij om te kijken of er iemand haar komt inhalen/ langskomt

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 15:08

ja maar als je aankomt hinnikt ze vrolijk en als je bij haar bent oren naar achter dus die houding klopt gewoon niet helemaal haha

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:27

Toch een soort angst voor de mens, misschien toch ooit een keer goed geschrokken van iemand. Ze is blij je te zien maar toch ook weer even een soort van bang en op het moment dat jij haar aanraakt haar vertrouwde persoon dan is het weer goed. ook een beetje onzekerheid op dat moment misschien bang dat je haar slaat of onaardig gaat doen.

hoe reageert ze bij andere mensen?

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:30

dit is normaal gedrag dit doen veel paarden als ze worden ingehaald door een soorgenoot. Dat heeft hier niks mee te maken. Ze willen op dat moment niet worden ingehaald of ze mogen dat paardje niet.
Of jij doet zelf iets verkeerd dat ze laat merken dat je verkeerd bezig bent.

mas_ schreef:
Mn verzorgpony heeft ook vaak haar oren naar achter volgens mij bedoelt ze hier ook niks mee
als we aan het rijden zijn kijkt ze soms ook opeens boos opzij om te kijken of er iemand haar komt inhalen/ langskomt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:30

Mijn paard deed het ook altijd, en het bleek een familie kwaal te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:32

Oren naar achteren kan ook aangeleerd gedrag zijn van de moeder, als je dat bedoelt met familiekwaal...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:33

Inderdaad dat bedoel ik, maar zijn vader schijnt het ook altijd te doen.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:52

dit klopt indd het kan zeker aangeleerd gedrag zijn door moeder.

Cassidy schreef:
Oren naar achteren kan ook aangeleerd gedrag zijn van de moeder, als je dat bedoelt met familiekwaal...

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:13

nieziej schreef:
ja maar als je aankomt hinnikt ze vrolijk en als je bij haar bent oren naar achter dus die houding klopt gewoon niet helemaal haha

Dat heb ik ook met een dravertje dat ik verzorg. Ze hinnikt altijd zachtjes en op het moment dat ik de stal wil opendoen, gaan haar oren naar achter. Als de deur open is is het meteen weer over. Ik heb er na de eerste keer niets achter gezocht omdat ze prima is in omgang en qua leiderschap/... dus het lijkt me normaal Lachen

sjomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:19

Wij hebben dit jaar een welsh veulen gekocht en zij doet het ook, ga dit topic even in de gaten houden. Heb bij haar inderdaad ook het idee, dat het onzekerheid is, maar zou erg graag willen dat ze er mee ophoudt, want ze jaagt sommige mensen echt de stuipen op het lijf, met haar onvriendelijke uitstraling. Heb wel het idee, dat het met name merrietjes zijn die het doen.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:44

Hmm heb ook zo'n half jaar oude hummel staan die dit ook doet.
Kom je de stal inlopen laat ie een vrolijk hallo geluid horen,maar als je richting box
komt gaan die oren naar achter en kijkt ie je aan of ie je wil opvreten.
Dit helpt bij mensen die heel onzeker zijn en die dus niet meer in zijn buurt komen.
Loop je echter zelfverzekerd op hem toe gaan de oortjes naar voor.
Zijn moeder schijnt dit ook te doen heb ik gehoord.
Lichaamstaal is bij hem heel belangrijk.

isadora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:50

Ik heb een gelijkaardig probleem, ook met mijn new forest. Alleen blijft het bij haar daar niet bij. Zij bijt echt en is echt nijdig, ze is een beetje een zuurpuimpje Tong uitsteken . Dus als het enkel eventjes is dat ze haar oren naar achter doet zou ik me niet echt druk maken Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:15

mijn kruising shet merrie heeft ook meestal de oren naar achteren gericht, en wel dusdanig dat een jong meisje toen op stal de weide niet indurfde omdat ze bang was voor mijn merrietje. bij de mijne moet je er niet teveel op letten, ze bedoelt er niets mee, staat er alleen wat vaker zo bij dan het gemiddelde paard, en heeft ze dan ook meer naar achteren dan het gemiddelde paard. écht boos is als de oren plat in de nek liggen, en dat komt bij de mijne iig nooit voor als ik met haar bezig ben, alleen als er een andere pony komt kijken of er nog wat aandacht te krijgen is.

spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:04

Tja, staat wat minder gezellig, maar idd volgens mij niet rot bedoeld

Geniia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:59

Mijn pony die deed dat ook ,
hij werd echt helemaal gek als hij ons zag aankomen ( steigeren , bokken , oortjes naar voren :d , hinnekent etc.)
maar als we bij hem waren waren om te aiien ofzo , meteen oren naar achter en soort van negeren ,
toen heb ik besloten om vertrouwen te winnen van mijn paard , want volgens mij vertrouwde hij mij niet ofzo,
dus had ik eindelijk zijn vertrouwen gewonnen en deed hij zijn oren niet meer naar achter de hele tijd alleen maar naar voren enzo dus bij mij was het probleem de vertrouwen .
maar het kan ook idd door de moeder zijn aangeleerd.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:25

M'n vorige Welsh pony deed dat ook (doet dat overigens nogsteeds) en heeft daar naar mijn mening ook niets kwaads achter.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:44

Die van mij doet precies hetzelfde. Het helpt haar idd om mensen die onzeker zijn niet in haar buurt te laten komen. Ik vind het wel handig eigenlijk. Ze bedoeld er niks mee en als de boxdeur open is, is de vrolijkheid zelve.

iris444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:05

als ze dat alleen maar doet in haar stal dan is het omdat ze haar "huis" beschermd

Malou_Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:11

Misschien vind ie het eng omdat hij niet weet dat je achter hem loopt of dat hij denk dat er gevaar is.. je moet em dus gewoon rustig benaderen, want misschien geeft ie je de volgende keer wel een trap oid

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:28

Als je komt , praat je dan tegen haar ?
Want ze kan je ook gwn goed willen horen !!

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:56

ja altijd als ik binnekom roep ik haar voor ik bij de stal ben en dan antwoord ze vaak met een zacht hinnikje, ze doet bij iedereen haar oortjes naar achter en ik kan me voorstelen dat als mensen haar niet kennen best wel van schrikken maar het is niet anders denk ik Bloos ik stoor me er ook niet meer aan ik denk zelf dat het aangeleerd is en misschien een beetje onzekerheid... verdre vind iedereen die haar een beetje kent altijd een hele leuke pony Haha! bedankt voor julie reacties