Niet klaar zijn, dus niet gaan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Niet klaar zijn, dus niet gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 11:39

Hoi hoi,

Na al bijna een jaar nog steeds de teller op B + 8.. Gadsie denk ik dan wel eens.. Kon ik maar weer lekker op concours...

Maar... mijn merrie heeft een ongelukje gehad, en is nu weer helemaal de oude, ze heeft alleen gewoon heel veel moeite met het netjes altijd nagevelijke en het rust bewaren.. Nu zijn we daar hard op aan t oefenen..

Ik had me opgegeven voor de oefendressuur, maar heb besloten dat ik toch niet ga, ik wil haar niet vermoeien met mijn prestatiedrang, terwijl ze het allemaal nog zo moeilijk vind.. Wel gaat het heel goed, ook zonder elastiek..

Hoe zouden jullie dat doen?

Zilly

Re: Niet klaar zijn, dus niet gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:44

Je hebt een verstandige keuze gemaakt. Pas als jij en je paard er écht klaar voor zijn, dan is het verstandig om weer te gaan starten.

Ik start ook nog niet om dezelfde reden, natuurlijk wil ik graag starten, maar ik denk dat mijn merrie er nog niet klaar voor is. Zou haar eerste wedstrijd zijn, voor het eerst op vreemd terrein rijden enzo, doe ik nog niet. Heb ook geen haast mijn paard is pas 3 Knipoog

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:56

Ik sluit me bij Zilly aan! Pas gaan als de combinatie er klaar voor is, daar draait het uiteindelijk om: de combinatie.
Wel knap van je dat je deze keuze hebt gemaakt, velen zouden toch liever voor zichzelf kiezen!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:39

Mijn merrie is al meegeweest op wedstrijd, heeft daar achter elkaar 1e t/m 4e prijzen gelopen en 8 winstpunten in 8 proeven.. Daarna ging ze lichamelijk erg achteruit, ik hoef niet te gaan om te bewijzen dat we het kunnen, maar gewoon voor de leuk.. Ik ben blij dat ik hoor dat ik de goede keuze heb gemaakt!!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:00

__PSM__ schreef:
Ik ben blij dat ik hoor dat ik de goede keuze heb gemaakt!!

Ja

Jij kent je paard het beste en alleen jij kan bepalen of jullie er als combinatie klaar voor zijn of niet.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:26

Je hebt idd groot gelijk. Je moet zeker zijn van jezelf maar ook van je paardje.

Het is niet leuk om niet te kunnen starten, maar je kunt beter alles terug goed voor elkaar hebben dan dat je te vroeg terug begint. Meestal levert dit alleen teleurstellingen op.

Veel succes verder, want je weet het geduld is een schone zaak".

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:13

Zou idd niet gaan! niet goed voor jou plezier in wedstrijden en ook voor het paard natuurlijk. Ook jammer van het geld Lachen

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:56

Ga gewoon lekker trainen met je paard en lekker rijden. Als jij denkt dat jullie er samen klaar voor zijn, kunnen jullie weer rustig een wedstrijdje mee rijden.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:34

Als ik jou was zou ik nog lekker even wachten. Tot ze weer helemaal lekker loopt. Want als je haar er nu ook geen plezier mee doet, is het ook niet echt fijn voor haar toch?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:43

Maar oefendressuur moet toch kunnen?!
Gewoon erheen gaan zonder verwachtingen, niet overvragen en gewoon ervan genieten. Dan merkt jou merrie het vast ook op als een positieve ervaring. Knipoog Zie het als een oefening!

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:14

Zo zie ik dat nou ook!! Ik rijd zelf Z2 dressuur en heb echt wel een keer op hetzelfde punt gestaan. Als het dan een keer slechter ging had ik meteen het idee om maar thuis te blijven. Maar ging altijd. En nu zie ik die momenten als oefening. Ik denk altijd maar dat ik op dat moment mijn paard ook thuis had moeten rijden dus waarom dan niet gewoon op het concours terrein?? Gewoon als oefening.

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:09

probeer inderdaaat gewoon thuis goed te oefenen en als je denkt dat jij en je paard er klaar voor zijn ga je het gewoon rustig weer proberen, desnoods onderling..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 13:16

supertammy schreef:
Gewoon erheen gaan zonder verwachtingen, niet overvragen en gewoon ervan genieten. Dan merkt jou merrie het vast ook op als een positieve ervaring. Knipoog Zie het als een oefening!

Mijn merrie is voorlopig nog flink gestressd als ik haar nagevelijk vraag, ontspannen is moeilijk genoeg, dit maak ik denk ik door naar het oefendressuur te gaan niet makkelijker, dan zorg ik liever eerst dat ik haar thuis goed heb, en ga het daarna ook geheel zonder verwachting op concours proberen..

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:04

Je kan gewoon het beste wachten tot dat jullie er samen klaar voor zijn. Als je meteen al op wedtsrijd gaat kan dat geen goed ervaring worden voor je paard

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:58

Inderdaad gewoon lekker thuis blijven rijden, dat is voor de merrie veel prettiger, en als het voor de merrie prettiger is, is het dat voor jou ook Lachen
Je moet het samen doen, en als dat nog niet altijd lukt, nou boeiend? Als je lekker kunt rijden, een keer een bosrit oid..

Bedenk je maar, dat je véél meer met je paard kunt bereiken, als je haar de rust gunt van het opbouwen. Al doe je er 10 jaar over, dan is ze nog niet bejaard (neem ik aan). Toch?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 17:41

hihih nee dan is ze 18... Kunnen we altijd nog voor de lol samen op pad gaan net als nu.. Vandaag les gehad, en het ging echt super, klinkt optimistisch, maar denk da ik met een maand of 2 toch ook wel op wedstrijd kan, maar dan wel samen er klaar voor zijn.. En niet alleen ik misschien...

yvon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:07

ik zou zelf, das persoonlijk, gewoon lekker gaan!!!
okay, je betaald ervoor, maar als je voor je plezier gaat en van niets uitgaat, valt het mee als je wel wat wint.
dan komt er ook nog s bij kijken voor je beessie en jij, jullie zijn er eens lekker tussenuit. je kunt ook wedstrijden als training rijden, dan kun je een beetje elkaar leren kennen op vreemd terrein, dat kan in de toekomst alleen maar in je voordeel gaan werken Tong uitsteken:P

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:15

__PSM__ schreef:
supertammy schreef:

Mijn merrie is voorlopig nog flink gestressd als ik haar nagevelijk vraag, ontspannen is moeilijk genoeg, dit maak ik denk ik door naar het oefendressuur te gaan niet makkelijker, dan zorg ik liever eerst dat ik haar thuis goed heb, en ga het daarna ook geheel zonder verwachting op concours proberen..

Ik denk dat je hiermee zelf je eigen antwoord al geeft.
Je denkt zelf dat ze er nog niet aan toe is, dan moet je het gewoon niet doen en rustig doortrainen tot je er wel een goed gevoel hebt dat ze we wel klaar voor is.

Soms kan het zijn dat een ander terrein juist een positieve invloed heeft om het rijden, maar dat kan alleen jijzelf beslissen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:22

__PSM__ schreef:
Hoi hoi,

Na al bijna een jaar nog steeds de teller op B + 8.. Gadsie denk ik dan wel eens.. Kon ik maar weer lekker op concours...

Maar... mijn merrie heeft een ongelukje gehad, en is nu weer helemaal de oude, ze heeft alleen gewoon heel veel moeite met het netjes altijd nagevelijke en het rust bewaren.. Nu zijn we daar hard op aan t oefenen..

Ik had me opgegeven voor de oefendressuur, maar heb besloten dat ik toch niet ga, ik wil haar niet vermoeien met mijn prestatiedrang, terwijl ze het allemaal nog zo moeilijk vind.. Wel gaat het heel goed, ook zonder elastiek..

Hoe zouden jullie dat doen?

Hallo,

Gisteren ben ik toevallig naar een lezing geweest van http://www.happy-athlete.nl/
Mijn instructrice heeft een paardje van haar laten behandelen door hen. Zij was al een jaar aan het dokteren, verbeterde niet. Nu na behandeling door hen wel.
Zeker als jouw paardje een ongelukje heeft gehad en weer de oude lijkt, dan kan het best zijn dat zij nog ontzettende last heeft van spierpijn. Mocht de site je aanspreken (kijk zeker even bij de signalen) kijk dan even wie er bij jou in de regio komt en neem contact op.
Veel succes met je paardje.