Pony blijft happen als die eten wilt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Pony blijft happen als die eten wilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:10

Mijn pony hapt 'voor de grap' weleens in je jas, arm of whatever als hij honger heeft. Vooral als je net ben aangekomen op de manege en dan móét hij het gewoon even proberen. Mijn pony is nogal eetgek en schrokt alles wat hij eetbaar genoeg vindt naar binnen. Clown Je kan wel een keer "Nee, dat is stout!" zeggen, en dan zie je hem zo kijken: "aaahh mag dat niet? toe? Kwijl", maar echt veel doet het niet want de volgende keer hapt die zo weer je hele jas weg. Huilen van het lachen Weet iemand misschien hoe dit echt af te leren is? Want bij onbekende mensen doet ie het nog veel erger.

Naoom_

Re: Pony blijft happen als die eten wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:15

Mijn verzorgpaard doet/deed het ook..
maar de eigenaar zei..
Van 'Duidelijk zijn bij voorbeeld nee en als hij na 3 keer ofzo niet luistert dat je al duidelijk gemaakt hebt dat je het niet wil en hij hapt en houd vast een tikje op z'n neus misschien?'

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:20

Nja, ik denk niet dat dat hem iets doet... Hij is nogal nuchter over dat soort dingen. Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:40

maak hem duidelijk dat je dat niet wilt, en ga er gewoon niet meer op in. ongewenst gedrag gewoon negeren, als je pony leert dat het happen hem niets oplevert, houdt het vanzelf op. hierin zal je behoorlijk consequent moeten zijn. verder vind ik het aan te raden om er een ander gedrag voor 'in de plaats' te geven, zodat hij wél netjes om iets lekkers kan vragen, op een manier die jij prettig vindt. zo blijft de optie om met jou te communiceren en je dingen 'te vragen' voor je paard ook open. bijvoorbeeld met zijn neus je arm aantikken, of zijn hoofd omlaag doen vind ik prima gedragingen voor een paard om netjes om iets lekkers te vragen. hou er wel rekening mee dat je ook dit goed aanleert, anders heb je een paard dat constant met zijn hoofd omlaag gaat of helemaal gefocust wordt op je arm, omdat hij constant om iets lekkers vraagt.

'vragen' staat vrij, voor het paard, zolang het beleefd en netjes is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 06:23

niet meer uit de hand gaan voeren Knipoog
als je dier maar weet dat het niks krijgt houd het vanzelf op

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:47

consequent zijn en negeren, dan is de lol er vanzelf vanaf Lachen

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:24

Dat had ik eerst niet lang volgehouden maar moet het toch maar nog eens gaan proberen. Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:32

ja zal wel moeten..ik heb ook zo'n draak hoor.
als je de mijne 1x wat uit je handen geeft loopt hij vervolgens dagenlang te bedelen en in je handen te happen..
alles gaat dus zijn voerbak in Knipoog