Paarden naar spanje transporteren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix4ever

Paarden naar spanje transporteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 23:08

Hoi hoi,

Het is heel lang geleden dat ik hier voor het laast geweest ben, maar ik zit met een grote vraag en heb jullie hulp nodig.
Afgelopen zomer ben ik naar spanje verhuist (Barcelona) Ik ben bezig hier een bestaan op te bouwen en wil zodra ik het geld ervoor heb me paardjes naar spanje (Barcelona) over brengen, maar heb geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat op twee merries. 1 van 6 jaar en 1 van 22 jaar.

Alvast heel erg bedankt. Liefs,

Helene

Imker

Re: Paarden naar spanje transporteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:28

Je kan voor individueel transport kiezen of voor een combinatietransport.
Voordeel van combinatietransport is dat de kosten lager zijn, nadeel hiervan is dat je paard vaak op verzamelpunten gebracht wordt, waardoor je paard lang(er) onderweg is en met laden/lossen natuurlijk problemen kunnen komen.
Voordeel van individueel transport is, dat je zéker weet dat met jouw paarden niet gesold en omgereden wordt, nadeel is dat het wat duurder is.
Bij het exporteren naar Spanje heb je natuurlijk paspoort/chip/schets/geldige entingen en exportverklaring van VWA nodig.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:05

Neem anders even contact op met Potdijk, die doet niet anders dan paarden van en naar Spanje vervoeren, ik denk dat zij jouw vragen wel kunnen beantwoorden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:07

Je bedoelt: Potijk? (zonder D Knipoog )

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:37

sflj schreef:
Je bedoelt: Potijk? (zonder D Knipoog )

Clown oops..