[PG]Robin, shet hengst/ruin uit 95 of 96

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

[PG]Robin, shet hengst/ruin uit 95 of 96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:11

Zomaar eens een poging, zal wel op niks uitlopen, maar toch...

Ik ben weleens benieuwd wat er van het veulen van mijn toenmalige verzorgshet geworden is. Ik weet nog dat hij op 1e of 2e pinksterdag 95 of 96 geboren is. Hij is vos geboren maar begon al snel te schimmelen. Hij was vosschimmel toen hij als 4 mnd oud veulen verkocht werd naar Gitta Bakker uit Ottoland. Zij heeft hem vrij snel weer doorverkocht, waarheen geen idee.
Het opvallende is dat hij een heel duidelijk kernmerk heeft, hoewel niet op het eerste gezicht.
Op de binnenrand van zijn bovenlip (het nog zwarte gedeelte dus, niet de slijmvliezen) zit aan de linkerkant een roze vlek. Gewoon een sneb dus eigenlijk, alleen te ver naar beneden gezakt Knipoog
Ik verwacht dat hij 95/100cm is, zeker niet onder de 90cm. Hengst of ruin, geen idee....
Foto heb ik niet, is ook al zo lang geleden Knipoog

GittaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:54

Dag Stef,

Ik weet dat het al een oude post is, maar ik heb hem nooit eerder gezien. Robin heb ik dus toendertijd gekocht. Maar na anderhalf jaar, 2 uur per dag er mee bezig zijn, heb ik hem moeten verkopen. Al toen ik hem kocht was het een wildebras en niet meegaand. Maar er was echt iets in zijn hersenen wat niet helemaal klopte, alsof er iets kortsluiting maakte. (De reden dat ik hem kocht was dat ie anders naar de slager zou gaan. Ik kocht hem uit medelijden, dus het probleem was bekend) Onervaren als ik was dacht ik dat liefde en aandacht hem wel op het rechte pad zouden brengen, maar al mijn goede bedoelingen drongen niet tot hem door. Hij stijgerde, bokte, trapte en beet, nooit eens rustig met hem bezig zijn.

Uiteindelijk heb ik hem aan de kleinveehandelaar van Vliet in Ottoland verkocht met de boodschap dat ik niet wilde weten waar hij terecht kwam (ik vreesde nl de slager) en dat Robin onder geen beding bij kleine kinderen terecht mocht komen. Het laatste wat ik gehoord heb is dat hij hem toch verkocht heeft aan een jong gezin. En dat de vader van het gezin al rap in het ziekenhuis lag omdat hij een flinke trap tegen zijn hoofd had gekregen van Robin.

Wat er daarna van hem geworden is weet ik niet, maar het kan nooit veel goed zijn.