Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

TeeGee schreef:Mijn paard vindt er buiten met dit weer ook niks aan. Hij verzet geen stap, tis al een drama om hem die modder in de krijgen. Straks als het iets droger is gaat hij wel weer elke dag in de wei.
Mijne staat nu dus liever op stal.
Arabesk schreef:Een paard ervaart de stal als volgt:
Baasje komt, baasje haalt mij, baasje zet mij in een hokje, waar ik altijd lekker voer krijg!
Dus.... hij wil graag naar binnen, omdat hij weet dat bij het naar binnen halen of daarna, meestal eten volgt.
Als we nou eens de proef op de som nemen en de boxdeur openlaten. Hoe lang duurt het dan voordat het paard er weer uitloopt?
De boxdeur wordt altijd dicht gedaan en dat is niet voor niets, dat is omdat paarden er anders weer uitlopen, omdat ze niet opgesloten willen staan, maar willen bewegen!
Baasje komt, baasje haalt mij, baasje zet mij in een hokje, waar ik altijd lekker voer krijg!
Dus.... hij wil graag naar binnen, omdat hij weet dat bij het naar binnen halen of daarna, meestal eten volgt.
Als we nou eens de proef op de som nemen en de boxdeur openlaten. Hoe lang duurt het dan voordat het paard er weer uitloopt?
De boxdeur wordt altijd dicht gedaan en dat is niet voor niets, dat is omdat paarden er anders weer uitlopen, omdat ze niet opgesloten willen staan, maar willen bewegen!
Mijn paard heeft lange tijd die keuze gehad. Ze stond dan ongeveer 3 kwart van de tijd binnen. Omdat ik dat te veel vond heb ik haar verplicht buiten gezet... Dus ja.... 
TeeGee schreef:Waarom verzet mn paard dan geen stap als je hem in de wei zet?
?
heddeke schreef:sommige paarden zijn te lang op gesloten geweest bv op stal. en weten niet zo goet meer wat ze met hun vrijhijd op de wij moeten doe . meestal wil ook wel helpen. al er een paard bij staat waar ze normal gesproken al veel naar toe trekt met rijden of op stal. dit wil weleens helpen. maar sommige paarden staan tog liever op stal. hoe graag we ze de vrijhijt ook willen geven om buiten te kune spelen met al hen vrientjes.
ps let niet op mij srijf fauten ben deslexies

Goldie schreef:TeeGee schreef:Waarom verzet mn paard dan geen stap als je hem in de wei zet?
Misschien is jou paard gewoon heel lui?
Ik blijf dit even volgen, ben dus niet de enige met zo'n paard
. Straks als het droger is vindt ie het wel weer leuk
TeeGee schreef:Haha! Hij houdt gewoon niet van vieze voeten. Straks als het droger is vindt ie het wel weer leuk
Hopen dat het snel beter weer wordt dan