annemarijn schreef:Ik vind: ziek is ziek, dus niet rijden. Dat geeft ook wel een beetje een raar signaal af naar de buitenwereld.
Aan de andere kant kunnen mensen het vast ook wel begrijpen dat je wel even naar de paarden toe moet om ze bv los te gooien of binnen te zetten, de paarden kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat hun baas ziek is. Mits je niet doodziek in bed ligt en gewoon niet kúnt.
Maar dat vind ik wel wat anders dan een priveles, en dan de volgende dag ook nog steeds niet naar school.
Waarom konden jullie als ouders niet helpen met de paarden?
Ik help wel hoor, als het nodig is. Maar de paarden binnenzetten, dat durf ik niet
Het lastige van wel of niet die les doen is dat je niet weet hoe het de volgende ochtend gaat. Had natuurlijk prima gekund dat ze zover opgeknapt was dat ze gewoon naar school had kunnen gaan. Ik heb geen glazen bol, dus je moet een beslissing nemen.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben: waarom is iedereen (die dat hier zo neerzet) dan zo stellig van: ziek is ziek. Is het omdat jullie anders bang zijn dat ze er misbruik van maakt (niet naar school en wel rijden)? Of dat het een soort straf is: als je thuisblijft mag je ook niet rijden? Ikzelf vond het juist dapper dat ze toch ging, ondanks dat ze zich niet lekker voelde. Daarbij snap ik wel dat ze voor een wedstrijd graag nog een keer de puntjes op de i wil zetten met een les...