Vertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:22

Mijn paard heeft een moeilijke slechte jeugd gehad, ze is in haar korte leventje al 5 keer verhuisd..
toen ze een veulentje was is ze verloot bij een loterij aan mensen die niks van paarden afwisten, die hebben haar verkocht, en toen is ze dus nog een paar keer doorverkocht en toen kwam ze dus uit bij mij.
Ik ben de eerste waarbij ze echt merkt dat ik van haar houd en van wie ze echt liefde en aandacht krijgt, want ze heeft in de 3,5 jaar dat ze leeft echt gewoon alleen de 4 maandjes dat ik haar heb echt liefde gevoeld.
Nou had ik dus afgelopen weekend een vriendin mee naar haar toe, en die liep naar haar toe om haar te aaien, en mijn paard bedenkt zich niet, draait zicht om een geeft een behoorlijke bok naar haar toe, ze heeft naar niet geraakt maar ik schrok wel even..
Dit doet ze niet bij mensen die ze kent en vertrouwd..

Komt dit nou doordat ze echt eerst vertrouwen van iemand moet winnen omdat ze dat vroeger nooit geleerd heeft ofzo?

bedankt voor het lezen

lisje90

Re: Vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:35

Ik denk dat het beide is. Ze heeft vroeger geen liefde van mensen gekregen en daarom denkt ze waarschijnlijk nu dat wij mensen niet te vertrouwen zijn (om het maar even cru te zeggen). Om dit op te lossen is gewoon veel geduld nodig, ik weet ook niet of er andere mensen bij jou op stal staan of niet en of zij hem wel eens ( op een positieve manier) aandacht geven. Maar hij zal er gewoon aan moeten wennen dat mensen ook wel eens voor een knuffel langskomen in plaats van voor vevelende dingen.
Dit zal je zelf denk ik ook wel hebben ervaren toen je haar net had denk ik?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:40

Ze staat op een boerderij met een ander paardje.
en tegen het baasje van dat andere paardje doet ze wel gewoon lief. maar idd het heeft wel even geduurt tot ze mij ook lief vond, want ze komt nu echt keihard aangalopperen als ze me ziet en dan is ze ook heel blij en komt ze knuffelen enzo, echt heerlijk.
maar ze vind het kennelijk nog wel heel moeilijk om nieuwe mensen te vertrouwen. Maar het is ook niet echt dat ze heel veel aandacht krijgt van andere mensen omdat het niet een stal is zegmaar waar veel paarden staan maar gewoon een boerderij van een vriendin van mij waar ik mijn paard ook wel mocht stallen, dus zij is dan de enige die haar ook (heel vaak) aandacht geeft. verder alleen mijn vader en moeder en mensen op de manege waar ik dan les.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:43

tja geduld en tijd, meer kan je denk ik ook niet doen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:22

Afgezien van vertrouwen is het ook een portie dominatie naar iemand toe die ze niet kent. Weglopen mag, bokken niet.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:50

Zelf heb ik wat jaren terug op de manege een tuigpaard merrie gereden. Zoviezo al een reus van een beest, rond de 1.75m. Ze was zo angstig, dat als er een persoon in stal kwam, ze die er ongeveer meteen uit mepte, geluk nooit raak geweest. Dat ze zo angstig is geworden, is gekomen doordat toen ze een keer een halster om wouden doen, zd haar hoofd omhoog gooide en tegen de staldeur aan knalde, zij heeft gedacht een harde mep te hebben gekregen oid. en was toen een paard geworden waar je voor uit moest kijken. Als ze gemest moest worden, ging ze meestal los naar de binnenbak, of andere box. Met opstrooien moest je haar echt in de gaten houden. Toen mijn verzorgpaard verkocht was, ben ik mijn tijd in haar gaan steken. Bij de stalopening staan, en wahcten tot zij bij mij kwam, daarna een beloning geven. Dit een tijdje gedaan. Toen dat goed ging, voorzichtig in de stal gegaan, en aaien over de hals, daarna belonen. Ook dit even volgehouden. Daarna oefenen met halster omdoen, wat ze opzich snel accepteerde. Daarna wat gaan poetsen en lopen in de stallen, na een tijdje los laten lopen in de binnenbak. Dit verliep super. Je kon toen na die tijd bij haar in stal komen etc. Na lang oefenen, eerst bitje tijdje weer oefenen, toen tijdje het longeren oefenen, en later zelfs met zadel. Na dat een tijdje geoefend te hebben kon ik ook van haar genieten onder het zadel, het was een super fijn paard geworden. Dit alleen door tijd en vetrouwen Ja Haha!

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:23

Ze denkt ook; Ik kan niet iedereen vertrouwen Boos! !!! Ze moest natuurlijk aan heel veel mensen wennen, en nu is ze aan jouw gewendt en dan denkt ze ook JAA DAG Boos! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:33

JenniferHui schreef:
Ze denkt ook; Ik kan niet iedereen vertrouwen Boos! !!! Ze moest natuurlijk aan heel veel mensen wennen, en nu is ze aan jouw gewendt en dan denkt ze ook JAA DAG Boos! !

Maar dan mag ze alsnog geen mensen in gevaar brengen he? Het had heel naar kunnen aflopen voor het meisje.

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:35

Miss_Montana schreef:
JenniferHui schreef:

Maar dan mag ze alsnog geen mensen in gevaar brengen he? Het had heel naar kunnen aflopen voor het meisje.

Jaa ! Dat is ook waar Sigaar

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:50

ik snap ook niet echt waarom ze dat doet.. beetje raar

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:53

Cassidy schreef:
Afgezien van vertrouwen is het ook een portie dominatie naar iemand toe die ze niet kent. Weglopen mag, bokken niet.

dat dacht ik ook!

Ook al heeft hij het moeilijk gehad , dit moet je wel afleren denk ik.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:14

ik ik vind ook dat ze het moet afleren, maar hoe?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:34

dit gedrag vertoond ze niet tegen jou, dus denk ik dat het belangrijk is dat jij op zo'n moment van je laat horen , HE FOEI mag niet. Zeker even boos worden , slaan heeft geen zin denk ik altijd maar weer! Haha!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:52

wow mooi hoor en goed!
Ik dnek ook dat je als ze dat doet moe zeggen van he
En laten zien dat het goed is