Zo doen ze dat dus..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Zo doen ze dat dus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:30

Ik heb binnenkort een wedstrijd in Friesland.
Leuk en aardig maar van af hier dik anderhalf uur rijden.
De ene staat op vrijdag avond gepland en de ander direct sochtends zaterdag.
Nou wou ik me zowiezo al afmelden voor zaterdag.
De startlijst is vanmiddag iets na 12-en geplaatst.

Staat er dus dood leuk bij, afmeldingen voor 1 feb anders betalen. Nors opkijken

Nou zal ze toch maar even een mailtje doen denk ik.. Dat wordt wel heel makkelijk geld binnen halen of niet?

Kady1

Re: Zo doen ze dat dus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:20

mag ik vragen waarom je jezelf dan inschrijft voor een wedstrijd die zo ver weg is?? Volgens mij is het vrij normaal dat je gewoon moet betalen als je na sluitingsdatum van inschrijven nog afmeld. Dat is hier in branbant vaak wel zo, er zijn uitzonderingen natuurlijk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:22

Het feit dat de startlijst pas vandaag op het internet verschijnt, daar kan de organisatie niets aan doen. Maar ik zou wel bellen ja.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:23

Als het goed is staat in het vraagprogramma voor welke datum je moet afmelden Knipoog Dus wat dat betreft kun je ze niets maken. En als je voor vrijdagavond/zaterdag ochtend een wedstrijd opgeeft en je woont anderhalf uur weg, moet je of opdraaien voor de consequenties of zorgen dat je een overnachtingsplaats hebt dichtbij. Betalen na sluitingsdatum is vrij logisch. Andere mensen hadden ook op jouw plekje kunnen starten! En ja, als je voor zulk soort wedstrijden opgeeft weet je dat je dit soort risico's loopt Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:09

Je bent altijd het inschrijfgeld verschuldigd na de sluitingsdatum, deze datum zal ook in het vraagprogramma hebben gestaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:11

kom nou, zou mooi zijn als het zo werkte dat je maar gewoon in kan schrijven en af kan melden als het toch even niet mee zit. Tenzij je een goede reden hebt, dan is het anders, maar toch maar besluiten dat het tóch te ver is is in mijn ogen klinkklare onzin. Dat wist je voor de sluitingsdatum ook.

Je moest eens weten hoeveel werk een secretariaat heeft met al die afmeldingen.

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:13

Het gaat er niet om dat het te ver is.. dat wist ze van te voren.. want in eerste instantie was dat denk geen probleem?

Het gaat erom dat ze of savonds heel laat terug is, of sochtends heel vroeg weg moet.. en dat de tijden pas later na de sluitingsdatum zijn geplaatst..

rosjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:15

ja dat vind ik ook niet netjes!!
als je van verweg en dan ook nog eens op twee dagen moet starten zeer vreemd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:16

ik maak maar zelden mee dat startlijsten voor de sluitingsdatum gepubliceerd worden, dat zou ook raar zijn want dan komen er nog inschrijvingen binnen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:18

Tijden worden altijd na een sluitingsdatum geplaats, imo komen de meeste inschrijvingen nog 2 a 3 dagen na de sluitingsdatum binnen. Veel mensen sturen ook pas coupons op óp of net ná de inschrijfdatum. Stom, vervelend maar waar. Bovendien krijg je ook voor en op de sluitingsdatum zelf de meeste afmeldingen. Nutteloos om dan al je lijst op internet te zetten omdat je dan nog veel te veel wijzigen en afmeldingen krijgt, dan blijf je je lijst aan het aanpassen en lopen mensen dáár weer over te zeuren. Die sluitingsdatum is er juist zodat de secretariaten dán echt aan de gang kunnen met het afronden van de lijsten. Voor de sluitingsdatum een lijst online zetten kán gewoon weg niet omdat deze dan nog véél te veel aangepast en gewijzigd wordt.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:19

Het is logisch dat ze de tijden er pas na sluitingstijd op kunnen zetten, omdat ze dan pas alle inschrijvingen binnen hebben. Maar ik vind het wel raar dat als ze wisten dat je lang moest rijden om er te komen, je op die tijden hebben gezet.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:20

_Caitje__ schreef:
Het is logisch dat ze de tijden er pas na sluitingstijd op kunnen zetten, omdat ze dan pas alle inschrijvingen binnen hebben. Maar ik vind het wel raar dat als ze wisten dat je lang moest rijden om er te komen, je op die tijden hebben gezet.

Dan vraag ik me af of de TS er een briefje bij heeft gedaan, of een mailtje achteraan heeft gestuurd met deze mededeling?
Secretariaat kan dit namelijk niet ruiken.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:34

DresslOver schreef:
_Caitje__ schreef:

Dan vraag ik me af of de TS er een briefje bij heeft gedaan, of een mailtje achteraan heeft gestuurd met deze mededeling?
Secretariaat kan dit namelijk niet ruiken.

Ik heb er ook bij ge zet Als, en als ze het niet heeft gedaan, dan vind ik het eigelijk best wel stom en had ze het wel kunnen verwachten.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:34

Dat las ik wel, bedoelde dat ook niet zo richting jouw, maar meer richting TS Knipoog

ben ook érg benieuwd wat ze hierop te zeggen heeft Ja

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:36

Ja, ik ook.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:34

Ik reis ook altijd erg ver en doe er idd een briefje bij met het verzoek een beetje rekening te houden met een redelijke tijd (in het L1 is dat dus het verzoek om laat in de rubriek te mogen zodat ik niet om 6 uur 's ochtends weg moet rijden of zoiets).
Ik heb ook wel eens afgemeld omdat ik op vrijdagavond 18.00 uur moest starten, dat haalde ik niet eens met school om daar op tijd te komen en de rubriek duurde tot een uur of 22 op papier dus dat was 's nachts terug. Maar goed, dan weet ik dat de kosten gewoon voor mij zijn, dat is het risico van ver starten.
Maar ik zou in dit geval even vragen of het pls nog mogelijk is om zaterdag achterin de rubriek te rijden. Als je de situatie uitlegt zijn veel secretariaten best bereid om je uit de brand te helpen Lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:20

nou het was een selectie wedstrijd, maar sinds vandaag staat paard ook met een peesblessure.
Te ver is eigenlijk niet het probleem. (Vrijdag ga ik wel gewoon heen).
Eerst zou het op 1 dag zijn, en konden ze tegelijk heen. Vandaar.
Ik val verder ook niemand aan maar vindt het wat vreemd. Want er staat dus het volgende:
Wijzigingen en/of afmelders kunnen worden doorgegeven tot 12 feb.
Afmelders na 1 feb 2008 zijn wel startgeld verschuldigd.
En de lijst stond er op 5 feb.

Kijk dat geld maakt me verder niks uit, en zal ook wel netjes betalen.
Ik snap ook dat het weer meer werk is als er afmelders zijn.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:25

En je gaat met het paard met die peesblessure rijden?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:27

Nee nee..die mag vakantie vieren.Andere gaat mee Haha!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:39

ow, dacht al!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:59

wanneer is die wedstrijd nou precies?

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:33

Joto schreef:
nou het was een selectie wedstrijd, maar sinds vandaag staat paard ook met een peesblessure.
Te ver is eigenlijk niet het probleem. (Vrijdag ga ik wel gewoon heen).
Eerst zou het op 1 dag zijn, en konden ze tegelijk heen. Vandaar.
Ik val verder ook niemand aan maar vindt het wat vreemd. Want er staat dus het volgende:
Wijzigingen en/of afmelders kunnen worden doorgegeven tot 12 feb.
Afmelders na 1 feb 2008 zijn wel startgeld verschuldigd.
En de lijst stond er op 5 feb.

Kijk dat geld maakt me verder niks uit, en zal ook wel netjes betalen.
Ik snap ook dat het weer meer werk is als er afmelders zijn.

Even een uitleg...
Je hebt een sluitingsdatum en een wijzigingsdatum. De sluitingsdatum is de datum dat in principe de coupons binnen moeten zijn. Hierna worden de starlijsten geplaatst op internet.
De wijzigingsdatum is de dag dat je contact op kunt nemen met het secretariaat als je wijzigingen door wilt geven nav de geplaatste startlijst. Bijvoorbeeld als je niet kunt of als je echt niet op een bepaalde tijd kunt starten. Indien mogelijk wordt dat dan nog aangepast. Tegenwoordig gaat dit meestal via email ipv dat mensen nog bellen. Maar op het vraagprogramma richting de knhs moet een wijzigingsdatum ingevuld worden.
Echter betalen moet je altijd als je je afmeld na de sluitingsdatum.

Als het echt zo is dat eerst de beide klassen op dezelfde dag zo zijn, en dit stond ook op het vraagprogramma, dan kun je even bellen met de vraag waarom het is gewijzigd en dat je dus niet kunt. Gewoon even netjes overleggen met het secretariaat.