Na 1x aandraaien ging mijn fjord aan de stuiter, ik heb toen meteen gezegd dat hij er mee moest stoppen en moest gaan verdoven, hij weigerde dit en heeft het nog 2x geprobeert. Uiteraard, toen hij uiteindelijk wel ging verdoven, was mijn beestje zwaar over de kook en wilde hij de dierenarts niet in de buurt hebben. Ik heb toen heel even getwijfelt om de dierenarts weg te sturen, maar hij was de enige op dat moment welke wilde komen, en aangezien niet duidelijk was hoe lang hij de jaap al had, was snel over gaan tot hechten heel belangrijk.
Nu heeft mijn fjord dus bij iedere dierenarts de neiging om te gaan stuiteren. ik heb hem zelfs een keer bijna op zijn knieen zien gaan ( hij liet zich bijna vallen, of dreigde te gaan liggen ) om weg te komen.
Vanmiddag ga ik weer zien hoe hij zich houd ( hij moet zijn prikje weer hebben ) ik heb tegenwoordig een dierenarts die erg lief is voor hem en dat gaat beter, toch gaat hij over de kook als ze komt voor een enting..
Hebben jullie er ervaringen mee? Wat hebben jullie gedaan om het rustiger te krijgen voor je paard? Ik doe hem altijd een halster om, wacht buiten de box en laat de arts begaan, stukje bij beetje gaat het wel ietsjes beter..
Ik rij een enkele keer in het jaar een endurance, waarbij hij de dierenartsen ook altijd spannend vind, dit gaat wel aardig, ze prikken hem immers niet. Maar toch vliegt zijn hartslag ontzettend omhoog zodra ze aan hem komen.. Ik vind het sneu voor hem, noprmaal is het een ijskoude knakker, maar als het op artsen aankomt, poeh..