je paard aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aleidagirl

je paard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:56

hallo ik wil heel graag leren hoe ik mijn
paard aan de teugel krijg
hij kan het al
alleen hij doet het niet uit zijn
eigen hij wil een deuwtje in de goeie richting
en les nemen heb ik al gedaan ga deze zaterdag weer

moet ik iets met mijn teugels,been of zit
doen help mij want ik wil het heel
graag leren ik weet wel al een
paar dingen die ik kan doen
maar dat gaat me niet zo goed af
Laatst bijgewerkt door aleidagirl op 05-02-08 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijlaarsdam

Re: je paard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:03

les nemen!
dat is wat je moet doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:11

Ten eerste: "aan de teugel lopen" op zich, zou volgens mij niet je doel moeten zijn. De achterliggende gedachte is dat het paard zijn achterhand en rugspieren beter gebruikt (=achterhand meer onder het lichaam plaatst en daardoor meer gewicht op de achterhand draagt en waardoor de rug ontlast wordt en minder snel slijt), en daardoor "vanzelf" een lichte kromming en oprichting in de hals en hoofd krijgt. Wanneer je alleen probeert om de nek "in de krul" te krijgen, dan hoeft dat niets te zeggen over het gebruik van de achterhand en rug.

Verder denk ik niet dat je paard "een duwtje in de goede richting wil", maar dat jij dat graag wil (geven). Geeft niks, want jij zult ook het beste voor je paard willen, maar het staat er zo wel een beetje raar.

Ten slotte nog een tip: Als je al een aantal methodes hebt geprobeerd die niet goed blijken te werken, is het misschien handig om die toch even hier te vermelden, zodat mensen deze methodes niet meer hoeven te plaatsen. Anders krijg je misschien veel tips waar je niets aan zult hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:33

Zie het centrale topic op RT voor problemen met aan de teugel.