Tips trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Tips trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 22:24

Hey
Ik ga voor het eerst weg met de trailer met mijn paard.
Mijn merrie is wedstrijdpaard geweest & ging zowat elk weekend op wedstrijd dus de trailer kent ze wel.
Maar daarna is ze even manegepaard geweest (8 maand) tot ik haar heb gekocht. In de manege heeft ze dus niet in de trailer gehoeven & bij mij ook niet want de piste is aan de wei gelegen & als ik naar de manege wil, moet ik gewoon even over het straat.
Nu echter, ga ik rijden in een manege wat verder weg & binnenkort wil ik haar gaan starten dus nu zou ik graag wat tips willen voor het trailerladen.
Hoe pak je dit nou aan ?
Ik heb gisteren de trailer in de weide gezet & even open laten staan zodat ze er weer wat aan kon wennen.
Maar mijn merrie heeft in haar tijd als wedstrijdpaard veel meegemaakt & geen goede ervaringen met de trailer dus iemand tips ?
Ik heb wel al de tips gekregen om haar springschoenen aan te doen, haar benen te bandageren & daarover transsportbeschermers aan te doen.
Nog iemand tips ?

Kirrr

Re: Tips trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:07

geduld hebben, je tijd nemen en zeker je paard geen stress geven. Oefen heel veel, zonder dat je weg moet, je paard moet (terug) vertrouwen krijgen in de trailer. Maar het belangrijkste is echt, je paard niet te dwingen ! succes

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:11

inderdaad, heel veel geduld hebben en niets forceren. Ik vind bandageren en daarover transportbeschermers iets teveel van het goede als ik eerlijk ben.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 11:53

Siebjuh schreef:
inderdaad, heel veel geduld hebben en niets forceren. Ik vind bandageren en daarover transportbeschermers iets teveel van het goede als ik eerlijk ben.

Ik vond dit ook raar klinken ...Een vriendin van mij doet gewoon transsportbeschermers aan als ze weg moet met haar paarden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:53

is zij altijd probleemloos op de trailer gegaan? waarom zou je dan nu dingen verwachten?
Gewoon met je paard de trailer ingaan en zelf doorlopen. Lukt dit niet dat pas de vraag stellen.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:14

friesiszwart schreef:
is zij altijd probleemloos op de trailer gegaan? waarom zou je dan nu dingen verwachten?
Gewoon met je paard de trailer ingaan en zelf doorlopen. Lukt dit niet dat pas de vraag stellen.

Nee, zij heeft geen goede ervaringen met de trailer.
Ze werd erin 'gejaagd'.

carientje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:42

Zorg dat je paard gewoon transportbeschermers om heeft en verder een deken. BLijf rustig en kalm bij het inladen en lijd haar gewoon rustig erin. Als je afwacht en denkt zal ze wel de trailer ingaan gaan ze er gewoon niet in want dat voelen ze aan.
Dus mijn tip wees gewoon geduldig en kalm.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:47

als haar ervaringen met de trailer slecht zijn geweest zou ik er iemand bijhalen die daar verstand van heeft, anders maak je misschien het probleem juist groter. Beter nu even investeren en dan straks weer een relaxed paard op de trailer.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:13

Veel oefenen, en zorgen dat ze een positieve ervaring over houd als ze bij jouw op de trailer gaat. laad haar in, rijd een rondje en laad haar in de wei uit (ok al ligt die langs stal). Als ze het leuk vinden dat ze mee mogen lopen ze uiteindelijk er vaak zo op.
Bandages én transport beschermers zou ik niet doen. Kent ze bescherming om haar benen? Zo niet, dan gewoon simpel peesbeschermertje om. vaak leveren transport beschermers als ze onbekend zijn meer stress op dan profijt..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:16

CarpeDiem schreef:
Veel oefenen, en zorgen dat ze een positieve ervaring over houd als ze bij jouw op de trailer gaat. laad haar in, rijd een rondje en laad haar in de wei uit (ok al ligt die langs stal). Als ze het leuk vinden dat ze mee mogen lopen ze uiteindelijk er vaak zo op.
Bandages én transport beschermers zou ik niet doen. Kent ze bescherming om haar benen? Zo niet, dan gewoon simpel peesbeschermertje om. vaak leveren transport beschermers als ze onbekend zijn meer stress op dan profijt..

Transsportbeschermers kent ze. Ik ga ook alleen de transsportbeschermers aandoen & niet bandageren.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:21

oefenen met iemand die ervaring heeft met trailerladen, ga niet zelf lopen oefenen als je niet weet wat je moet doen in sommige situaties die kunnen ontstaan. Jij moet leren trailerladen, dat paard gaat wel, die is dat gewend, maar zoek iemand die jou daarin kan leren. Succes

Nancy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:54

carientje20 schreef:
Zorg dat je paard gewoon transportbeschermers om heeft en verder een deken. BLijf rustig en kalm bij het inladen en lijd haar gewoon rustig erin. Als je afwacht en denkt zal ze wel de trailer ingaan gaan ze er gewoon niet in want dat voelen ze aan.

Warom een deken?:$
ij ga mijn pony volgende week ophalen, doe zoiezo transportbeschermers om,
iemand nog meer tips?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:20

Nancy0 schreef:
carientje20 schreef:

Warom een deken?:$
ij ga mijn pony volgende week ophalen, doe zoiezo transportbeschermers om,
iemand nog meer tips?

ik zou die transportbeschermers op voorhand al wel eens uittesten, want anders zou het wel eens heel wat meer stress mee kunnen brengen dat het trailerladen zelf.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:55

Oud topic. Daarom een slotje :)