Een rijjasje op maat laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefke

Een rijjasje op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 19:11

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuw wedstrijdjasje.
Nu is dit ontzettend moeilijk.
Ik ben kort van stuk en heb iets bredere heupen, niet extreem, maar toch passen de dressuurjasjes net niet.
Ben bijvoorbeeld helemaal weg van de Pikeur diana, maar de taille zit bij mij te laag, waardoor het plaatje
niet meer klopt. Erg jammer dus.
Nu ben ik toch ook wel op zoek naar iets speciaals en dacht ik is zo'n jasje niet op maat te maken?
Op internet kom ik niet ver en dus nu mijn vraag aan jullie:

Weten jullie adressen waar je wedstrijdjasjes op maat kunt laten maken?
Een internetadres zou fijn zijn Lachen

Alvast heel erg bedankt!

_lautje_

Re: Een rijjasje op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:45

Je zou de pikeur Doreen kunnen proberen. Die is mooier gesneden dan de Diana al zeg ik het zelf en maakt mooi slank.
Is echt een mooi jasje en kan je op maat laten maken.
Ben er zelf super tevreden over. niet alle zaken hebben hem, aangezien heet een vrij nieuw model is.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:11

Iris Bayer rijjasjes kunnen zonder problemen geheel op maat en naar wens van de klant gemaakt worden. Ook wanneer standaarmaten aangepast moeten worden met langere mouwen of een korter rugpand.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:23

Je kunt bij Empire's Stableware rijjasje op maat laten maken. Je hebt dan zeker iets speciaals en exclusief, omdat de jasjes uit Engeland komen. Ik heb daar mijn rijjasje ook weg en bevalt super! Je kunt je eigen jasje helemaal samenstellen zoals jij wilt!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:55

Bij Kentucky kan ook alles geheel op maat gemaakt worden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:57

Ik weet niet waar je ergens in Limburg woont, maar in Noord brabant zit een man die rij-jasjes en rijbroeken helemaal op maat maakt. Die zit in Oisterwijk.

Edit: Deze zijn ook niet zo heel erg duur geloof ik.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 09-02-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:59

En er zit ook eentje net over de grens in Dtsl. Ik zal zo is opzoeken wat de site daarvan is!

AnneFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:30

Hallo,

Bij mij is dat dus ook een probleem.. Ik ben best erg slank dus vandaar dat het voor mij ook moeilijk is.

Ik heb gewoon een rijjasje uitgekozen en toen bij onze naaister laten vermaken! Zo kom je echt een heel eind!

celeron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:40

Ik zou geen rijjasje aan laten passen.
Tegenwoordig heb je goede kwaliteit rijjasjes voor weinig geld. Je kunt beter een nieuwe kopen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:42

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:57

Ik heb 2 op maat gemaakte jasjes, tijdens een vakantie laten maken. Dus de prijs kun je niet naar Nederlandse maatstaven rekenen.
Maar ze zijn wel mooi, cashmirwol, eigen ontwerp.
Dus eenblauwe met 2 splitten achter, goudkleurige smalle biesjes. En geen knopen achter.

Ook heb ik nog een zwarte, met brede goudkleurige bies. 1 split achter. Knopen zijn met goudkleurige stof bekleed.

Dit is de zwarte:
Afbeelding

En dit de blauwe (die vind ik op zich wt mooier):
Afbeelding

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:08

Als ik eerlijk ben vind ik de pasvorm ronduit droevig van de boven afgebeelde jasjes Bloos.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:11

Wat is er mis mee dan? Ik vind ze juist erg fijn. En heel belangrijk: ze zijn gemaakt zoals ik ze wil. Ik moet ze niet te stijf hebben, daar hou ik niet van. En deze staan erg slank en ze geven genoeg vrijheid om er ook in te kunnen springen. Ik zocht geen typisch dressuurjasje, maar wel met een dressuurlook. Zo zie je maar weer, smaken verschillen. En ik ben nog nooit een standaard jasje tegengekomen waarvan de mouwen lang genoeg waren. Zelfs de extra lange waren meestal nog te kort. De meeste mensen vinden deze jasjes juist heel erg mooi. Mij is al meerdere keren gevraagd waar ik ze gekocht heb.
Tja, als ik dan moet zeggen 'Chang Mai' en 'Hoi An', dan is duidelijk dat niemand anders dezelfde zomaar heeft. Tong uitsteken De blauwe vind ik persoonlijk wat mooier en fijner dan de zwarte. Maar de zwarte was ook een derde van de prijs van de blauwe.