Met allemaal voldoendes toch geen winstpunt halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Met allemaal voldoendes toch geen winstpunt halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:20

Wat vinden jullie hiervan. Wanneer je het proevenboekje erop naslaat kan je lezen dat een 5 nog een voldoende is maar met allemaal vijfen is het niet mogelijk een winstpunt te halen.
Weet iemand hier misschien meer van?
En wat vinden jullie ervan?

Leslie_

Re: Met allemaal voldoendes toch geen winstpunt halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:42

Ik vind het goed! Knipoog Want als je overal net voldoende op rijdt ben je immers nog niet toe aan de volgende klasse Tong uitsteken Je moet beter rijden als voldoende om een winstpunt te krijgen, want elke winstpunt kan je laatste van de 10 zijn. Als je 10 hebt kan je immers over naar de volgende klasse en iemand die overal net een voldoende op haalt is nog niet toe aan de een hogere klasse! Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:43

Je moet minstens overal een 6 hebben, dan pas ga je door.
Vind het logisch, allemaal 5én is niet al te best.
Als je hoeken rijd, en goed op letter heb je al snel een 6 van je 5 gemaakt. Knipoog
Als je bij alles een 5 hebt, vind ik je nog niet klaar voor een verdere proef, oefen dan eerst lekker door voor deze proef, zodat je wel allemaal 6én hebt. Lachen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:36

Suzanne_k schreef:
Wat vinden jullie hiervan. Wanneer je het proevenboekje erop naslaat kan je lezen dat een 5 nog een voldoende is maar met allemaal vijfen is het niet mogelijk een winstpunt te halen.
Weet iemand hier misschien meer van?
En wat vinden jullie ervan?

Wat valt er meer van te weten dan? Dit is de spelregel van de winstpuntenregeling. Of je het logisch vind dat je bij 60% een winstpunt krijgt en niet bij 50% is eigenlijk niet zo belangrijk.
Zie het zo: als een 5 voldoende wordt genoemd en een 6 ruim voldoende, dan mag je dus pas een winstpunt halen als RUIM voldoende gescoord hebt. En niet gaan vergelijken met bijv. schoolcijfers ofzo. Dit is gewoon de regel van ons dressuurspelletje. Wat valt er verder over te weten of van te vinden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:10

omdat je méér dan voldoende moet rijden Haha!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:13

Ik zie het altijd zo, een 5 is voldoende voor de klasse waar je in rijdt alleen nog niet goed genoeg voor een niveau hoger en een 6 is genoeg om over te gaan naar de volgende klasse.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:56

Persoonlijk zie ik een 5 als onvoldoende. Het staat dan wel als 'voldoende' in het proevenboekje. Maar met allemaal voldoendes (29x een 5) en één onvoldoende (1x een 4) heb je toch verlies. Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:37

Ik vind het ook logisch... bij vijfjes beheers je de oefening maar nèt. Vind het een matig cijfer, volgens de regels wel voldoende... maar toch niet helemaal zoals het moet Knipoog Ik vind dat wanneer de oefening net voldoende wordt gereden er ook geen winst gegeven hoeft te worden Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:08

Als voldoende rijdt zit je in de juiste klasse, maar ben je niet klaar voor de klasse erna. Dus als je in de B alleen maar 5en rijdt, dan rijdt voldoende voor de B. Niet voor de L1. Pas als je goed in de B rijdt kan voldoende in de L1 rijden enz enz...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:52

WinBinChes schreef:
Als voldoende rijdt zit je in de juiste klasse, maar ben je niet klaar voor de klasse erna. Dus als je in de B alleen maar 5en rijdt, dan rijdt voldoende voor de B. Niet voor de L1. Pas als je goed in de B rijdt kan voldoende in de L1 rijden enz enz...

broertje schreef:
Ik zie het altijd zo, een 5 is voldoende voor de klasse waar je in rijdt alleen nog niet goed genoeg voor een niveau hoger en een 6 is genoeg om over te gaan naar de volgende klasse.

Als je allemaal 5en haalt, dan rij je echt niet goed genoeg voor de klasse waar je in zit hoor!
Of vinden jullie 150 punten netjes?
Ook als je alleen maar 6en haalt dan ben je imo ook nog niet klaar voor een hogere klasse. Bloos

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:27

5 is een voldoende, dus je rijdt voldoende voor de klasse waar je in rijdt. Pas als je goed rijdt krijg een WP. Beter lezen, want dat staat er ook zo

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:29

Ja, dus als je 150 punten bij elkaar rijdt dan vind jij dat je een voldoende proefje gereden hebt?

(niet aanvallend bedoeld hoor, maar volgens mij valt bij de meeste jury`s een 5 toch echt niet onder de voldoendes, ookal staat in het boekje van wel)

Ik zie toch geregeld echt heel erg slecht proeven voorbij komen op wedstrijden, en toch zitten ze bijna allemaal boven de 150, een uitzondering nagelaten, maar dat zijn toch echt geen proeven die voldoende gereden zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:15

150 is simpelweg gezien wel voldoende voor die categorie Knipoog
Geen winst (niet klaar voor volgende klasse)
verlies (niet klaar voor huidige klasse)

Ik zou er persoonlijk absoluut niet blij mee zijn, zit liever ver boven de 150 Clown

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:20

Ik vind ook dat je het niet met je school cijfers moet vergelijken.
Ik denk er soms wel eens bij na. Ik ben opschool bijv. niet tevreden als ik ergens een 6je op haal... In een proefje ben ik daar meestal wel blij mee, er zitten ook veel 7s tussen,, maar met allemaal 6jes heb je ook wp.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:51

asjemenou schreef:
Ja, dus als je 150 punten bij elkaar rijdt dan vind jij dat je een voldoende proefje gereden hebt?

(niet aanvallend bedoeld hoor, maar volgens mij valt bij de meeste jury`s een 5 toch echt niet onder de voldoendes, ookal staat in het boekje van wel)

Ik zie toch geregeld echt heel erg slecht proeven voorbij komen op wedstrijden, en toch zitten ze bijna allemaal boven de 150, een uitzondering nagelaten, maar dat zijn toch echt geen proeven die voldoende gereden zijn.

Ik niet, maar zo is wel hoe KNHS redeneerd. 150 is voldoende, maar niet om over te gaan naar een andere klasse. Ikzelf denk daar totaal anders over, maar goed ik ben de KNHS niet. Ik kan me dus best voorstellen dat er mensen zijn die net in sport komen kijken, raar opkijken. 5=voldoende, maar tich geen winstpunt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:45

raar een 5 is toch een onvoldoende... naja zo zie ik het... maaar het is wel logies want 5 x30 is 150 en je krijgt met 180 pas een wp ...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:03

Een vijf is geen onvoldoende Annekeee, een 5 is voldoende.
Maar een 6 geeft aan dat het 'beter' is.
Een winstpunt betekend dat je boven voldoende[60% of meer] scoort en dit betekend dat het jurylid aangeeft dat je toe bent aan de volgende klasse.
Wanneer jij allemaal vijfen rijdt is dat dus nog niet het geval..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:42

Idd... met 5en heb je voldoendes, je bent voldoende voor je huidige klasse maar nog niet klaar voor de volgende Knipoog

Elk winstpuntje kan namelijk je laatste zijn om over te gaan naar de volgende klasse Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 17:31

Vanaf hoeveel punten heb je dan een verliespunt?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:58

Ik snap best dat een 5 voldoende is, maar ik snap niet dat mensen zeggen dat als je 150 punten hebt, dat je dan een voldoede proef voor dat niveau gereden hebt.

Als je in de B 6 keer in de verkeerde galop aanspringt, aangalopeerd met de middendraf, paard de hand niet volgt met halsstrekken, dan nog heb je meestal wel 160/165 punten. Dat vinden jullie dus een voldoende proef? Iig ben je dan een goede B ruiter! je rijdt immers gemiddeld een voldoende.

Sizanne_K: 140 en lager is een verliespunt.
Dus als je 149 punten hebt dan heb je een verschrikkelijk proef gereden, je krijgt immers een verliespunt. Maar met 150 punten rijdt je een voldoende B proef!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:49

Asjemenou, dat is hoe de KNHS redeneert. Niet hoe wij redeneren. Ik vindt 150 bar slecht, maar het is voldoende voor de klasse waarin je rijdt. Dat zegt de KNHS. Dan kan je daar zelf anders over denken.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar zo staat het nu eenmaal in de regelementen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:35

WinBinChes schreef:
Asjemenou, dat is hoe de KNHS redeneert. Niet hoe wij redeneren. Ik vindt 150 bar slecht, maar het is voldoende voor de klasse waarin je rijdt. Dat zegt de KNHS. Dan kan je daar zelf anders over denken.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar zo staat het nu eenmaal in de regelementen

zijn de regelementen dan niet wat krom?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 07:58

Suzanne_k schreef:
WinBinChes schreef:

zijn de regelementen dan niet wat krom?

Ja, ik vindt van wel.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:13

Dat is toch juist goed? Anders hoef je eigenlijk bijna je best niet te doen vind ik. Ik vind het juist een soort uitdaging om zo hoog mogelijke cijfers te halen enzo.

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:37

volgens mij is het zo dat allemaal 6'en gewoon een winstpunt is.. dus dan is een 5 geen voldoende..