Help, Dekenprobleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ASsi_

Help, Dekenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:29

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ik kom er niet echt uit..

Ik ben op zoek naar een goed passende deken voor mijn paardje.

Mijn paardje is smal gebouwd en heeft een hoge schoft.. Ook heeft hij best een stijle schouder. Sinds kort heeft hij schuurplekjes op zijn schouders, aan de ene kant meer dan aan de andere kant.

Nu heb ik een Bucas op het oog maar ik wil graag weten of iemand een beter pas weet voor mijn paard.

Alvast bedankt!

ASsi_

Re: Help, Dekenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:47

Of heeft iemand ervaring met de Rhino en Amigo dekens bij een smal paard?

molly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:15

nee helaas gebruik ik geen deken maar een vriendin van mij wel en eigenlijk zou je moeten kijken in de winkel en vragen of je hem terug mag brengen als je hem gepast hebt (nadat je de deken hebt gekocht) meestal mag dat wel en dan kun je ongeveer schatten wat zijn maat is en of het goed past maar je kunt ook (soms) door een deken van die kale plekjes krijgen (paard) is niks ernstig

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:19

Heel veel mensen hebben dat dat op de schouder het een beetje weg is geschuurt. Zolang het alleen de haren zijn is er niks aan de hand!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:21

een BH kan ook helpen (zo'n zwart stretch ding)
Borst beschermer of paarden BH heet dat

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:27

Niine schreef:
Heel veel mensen hebben dat dat op de schouder het een beetje weg is geschuurt. Zolang het alleen de haren zijn is er niks aan de hand!

Als de haren weg schuren, is een teken dat de deken niet goed ligt. Dus er is wel wat aan de hand.

aleida_thijsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:38

bij mijn paard schuurt het ook bij de schouder...
Maar daar is niet altijd iets aan te doen, vrees ik

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:43

@ ziggy_ janet: ben het helemaal met je eens.
Al ben ik ook wel van mening dat het veel kan uitmaken waar de binnen voering van de deken van is gemaakt.

Een deken met een nylon voering (dus glad) geeft minder snel schuurplekken dan een deken met een katoenen voering (stroef).
Ook kan het komen door de hoeveelheid wintervacht. Bij ons gaat het bijvoorbeeld de hele winter goed, totdat hij in de rui raakt. Dan krijgt hij ook ineens schuurplekjes op zn schouder

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:48

Mijn paard heeft ook eentje van Horseware op (Rhino) en die heeft geen schuurplekken. Ken trouwens geen een paard die schuurplekken heeft gekregen van deze dekens...

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:37

Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet wel gewoon de maat van mn paard alleen vind ik die pasvorm per merk en deken zo verschillend.
Ik ben ook wel van mening dat de deken die schuurplekken geeft niet goed ligt en dit lijkt me ook niet lekker voor het paard.

Overigens heb ik nu een rhino deken besteld en ik ben benieuwd hoe die gaat zitten Lachen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:03

Horsewaredekens zitten uitstekend bij wat smallere paarden bovendien voorkomt de gladde voering schuurplekken. Ze sluiten ook mooi hoog ruim voor de schoft dus ook dat gaat prima!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:13

ma_rie_tje schreef:
Bij ons gaat het bijvoorbeeld de hele winter goed, totdat hij in de rui raakt. Dan krijgt hij ook ineens schuurplekjes op zn schouder

Dit heeft mijn paard dus ook .. kan er dan ook niks aan doen ..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:46

mijn pony heeft wel schuurplekken van HH dekens maar van de Rambo en Amigo niet.
ligt denk ik echt aan de pasvorm van de dekens

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:48

Rambo, amigo en rhino dekens passen dus echt NIET op mijn paard, net als Bucas.

Helaas voor mij. Harry's horse zit al een stuk beter maar ook niet perfect. De dekens van de zadelmarkt (outdoordekens) hebben voor mijn paard de beste pasvorm.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:05

Ja met de rui zijn de haren van mijn paard ook wel breekbaarder dat is wel zo.. Dan kun je er ook vrij weinig aan doen.

Mijn paard had de plekken alleen al voor de rui en dan vind ik wel dat de deken gewoon niet goed ligt.. Ik hoop dat de haren met mn nieuwe dekens volgend dekenseizoen niet verdwijnen Lachen

Ilse1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:11

Ik heb een Amigo en mijn paard is ook smal met een hoge schoft en die heeft geen schuurplekken.

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:17

Ik gebruik een Amigo regendeken en een Rhino winterdeken. Bij beide dekens geen last van schuurplekken op de schoft. Bij HH krijgt het paard wel een kapotte schoft. (ook een hoge schoft)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:39

Ik heb ook een paardje met een hoge schoft en is best smal bij haar schouders. Ik heb voor haar nu een Bucas (Power Turnout) deken en ze heeft ook een Rhino (Wug) omgehad. Bij beide heeft ze geen schuurplekken of was dan ook gekregen.

Wel merk ik dat ik echt een goed passende deken van voren moet hebben. Bijvoorbeeld ik heb ook een Harry's Horse onderdeken en die sluit van voor niet helemaal goed aan (te wijd, maar zit al op kleinste maat) en die trekt daardoor strak naar achter en zit dan strak om haar schoft.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:37

mijn paard redelijk small en heeft een hoge schoft,
ik heb een waether beeta landa opliggen en ze heeft daar nog nooit een kaal plekje van gehad (ze heeft het hele jaar de deken op)

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:30

Ik heb nu de rhino dekens een tijdje op en er komen weer haartjes terug Lachen. Vind het erg fijne dekens die supergoed liggen.