Ik had het hooi klaargelegd maar de paarden waren er nog niet (aan de andere kant liepen paardjes over de weg dus die hadden even alle aandacht
). Even later kwamen ze aan, in een vlotte draf. Voor aan het hooi moeten ze door een doorgang zeg maar en dan ligt rechts om het hoekje het hooi, verdeeld in 3 hopen, en verder heb je de rest van de weide.De paarden kwamen dus aan, eerst de pony (leider) en die ging meteen het hoekje om en hoofd naar beneden (verbaasde me niet
). Daarna het tweede paard in rang en die liep rechtdoor de weide in.. draaide zich daarna, ging eens kijken maar liep terug weg .. De derde in rang nam een grote bocht en ging dan ook naar het hooi toe. Het tweede paard in rang stond dus een eindje verder in de weide, gewoon rond te kijken. De andere 2 waren hooi aan het eten en er was nog een hoop hooi over. Ineens gaan bij het tweede rangpaard de oren in de nek en vliegt die op het derde rangpaard af. Die zag het aankomen en ging al een stap opzij. Er is niks gebeurd ofzo, daar gaat het niet over.Maar mijn vraag: heeft het tweede rangpaard het andere paard gewoon weggejaagd "voor de lol". Zoiets van: jij mag niet eten, ik wil dat eten ... Dit laatste is denk ik eigen aan een paard, eerst de hogere rangpaarden eten enzo.. Maar ik denk wel dat de paarden goed genoeg weten dat er genoeg hooi is en er dus nog plaats overwas zeg maar. In dat geval lijkt het dus alsof het ene paard het andere wegjaagd gewoon voor het plezier .. Of zouden ze het niet weten en is het dus puur instinct van het paard zien eten maar dat zelf willen?
Ik weet niet of jullie begrijpen wat ik me afvraag, ik hoop het wel.. en anders stellen jullie maar vragen