HELP!! --Kosten keuring als eerste fout gemaakt is???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viktorien

HELP!! --Kosten keuring als eerste fout gemaakt is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:18

Nou ik heb eindelijk weer een super paardje gevonden Haha! nadat de 1e twee super paardjes rongelogisch afgekeurd waren.
Dat onderhandelen met de prijs is altijd een moeilijk punt maar we zijn tot de conclusie gekomen dat ik de prijs... + klinische keuring (als 2,5 jarige gekeurd maar ging moeilijk omdat hij zich nog niet liet aanraken en benen optillen, hij is nu bijna 3 dus vandaar opnieuw) + dat ik hem ophaal, en dat ik dit 1.5 uur rijden, zou betalen.
Het paard was al rontgelogisch goedgekeurd dus dat zit al in de prijs..., maar wat bleek, ik heb de foto's en het rapport mee genomen naar de kliniek van de faculteit (ben diergeneeskunde student). De foto's waren in belgie genomen, maar niet compleet. Geen apparte foto's van de voorkogels en hij heeft ze wel beoordeel op het rapport. Dus hij heeft de foto's gebruikt om te beoordelen van het volledige onderbeen waar de kogel ook op staat. Er zijn ook geen foto's van de sesambeentjes en ze zijn iets schuin genomen en niet helemaal van de zijkant.
Conclusie; de rongelogische keuring moet opnieuw gedaan worden, maar wat betreft de kosten.
Ik heb gezegd dat ik het paard zou betalen (voordat ik wist dat de foto's onvolledig waren) en dan een rontgelogisch goed paard zou krijgen. Maar het rapport is niet goed, moet de verkoper dan de kosten van de rontgen keuring betalen omdat de eerste niet goed zijn. Of moet ik hem betalen Ach gut , wat is jullie mening???
Misschien heb ik het een beetje knullig uitgelegd maar het gaat zo moeilijk op de computer, dus als je iets niet snapt zal ik het proberen uit te leggen!!

Meryl

Re: HELP!! --Kosten keuring als eerste fout gemaakt is???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:30

Latige situatie. Heb je het al met de huidige eigenaar besproken? Vanuit zijn oogpunt heeft hij het paard wel rontgonologisch laten keuren, alleen niet volgens de Nederlandse standaards. Heb jij hem gevraagd waar het paard gekeurd is? En of het volledig was?

Zelf denk ik dat je de kosten wel gewoon moet betalen, want als ik het goed begrijp wilde je hem sowieso over laten keuren toch? In deze zal ik wel proberen om er even met de huidige eigenaar over te hebben, wellicht komt hij je iets tegemoet gezien de situatie.

Succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:02

en dan maar hopen dat hij nu wel goedgekeurd wordt want de foto's van toen waren goed bevonden....

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:26

Tja, lijkt mij lastig.
Je bent er vanuit gegaan dat alle rontgenfoto's gemaakt zijn en dat blijkt niet zo te zijn.
Mijn inziens zou de huidige eigenaar die paar foto's horen te betalen.
Je bent duidelijk geweest over het aankoopbedrag, de klinische keuring en je bent uit gegaan/overlegt met de eigenaar van het feit dat hij helemaal rontgenologisch gekeurd is en dat laatste is dus niet zo.
Ook zou je kunnen over wegen om die kosten te delen.
Maar ja, het is blijkbaar het paardje van je dromen, maar ja die zijn er ook wel meer en het hangt natuurlijk wel van de prijs af of je zelf bereid bent dit evt. extra te gaan betalen met als risico dat hij toch nog afgekeurd zou kunnen worden.............
Ook zou de eigenaar deze kosten b.v. in mindering kunnen brengen en dan afspreken dat jij het 'voorschiet' als het ware en als het paard wordt afgekeurd dat hij het dier dan gelijk komt ophalen. (dan heb je ook geen teurg breng kosten) en dan wel uiteraard gelijk al je geld terug of pas na de goedkeuring alles betalen/overmaken.
Dan laat je het doen in Utrecht zelf, miischien heb je daar recht op wat korting omdat je daar studeerd.
Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar overleg eerst maar eens met de eigenaar en laat die ook mee denken, wie weet komt hij/zij wel met een goed voorstel..............

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:06

Nou als het goed is wordt de keuring morgen gedaan. Dat wordt duimen.. alweer!

@Meryl; Ik zou hem zoiezo klinisch opnieuw laten keuren niet rongelogisch want ik dacht dat het al was gedaan.

Ik probeer nu voor elkaar te krijgen, goedgekeurd is kosten voor de koper (ik dus), afgekeurd is de rontgelogische kosten voor de verkopen en de klinische voor mij. Dit omdat het al was afgesproken, ookal was dat voordat ik wist dat ze een onvolledig rapport hebben.
En ik kan moeilijk blijven doen over de prijs (ik ben nu eenmaal een Nederlander en een student Knipoog ) maar hij kan dat echt zat worden en verkopen aan iemand anders, daar ben ik ook wel bang voor. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:07

dit zijn dingen die je vooraf had moeten bespreken. In dit geval lijkt het mij degene die de opdracht gegeven heeft aan de dierenarts.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:39

En is hij goedgekeurd??