nadat de 1e twee super paardjes rongelogisch afgekeurd waren.Dat onderhandelen met de prijs is altijd een moeilijk punt maar we zijn tot de conclusie gekomen dat ik de prijs... + klinische keuring (als 2,5 jarige gekeurd maar ging moeilijk omdat hij zich nog niet liet aanraken en benen optillen, hij is nu bijna 3 dus vandaar opnieuw) + dat ik hem ophaal, en dat ik dit 1.5 uur rijden, zou betalen.
Het paard was al rontgelogisch goedgekeurd dus dat zit al in de prijs..., maar wat bleek, ik heb de foto's en het rapport mee genomen naar de kliniek van de faculteit (ben diergeneeskunde student). De foto's waren in belgie genomen, maar niet compleet. Geen apparte foto's van de voorkogels en hij heeft ze wel beoordeel op het rapport. Dus hij heeft de foto's gebruikt om te beoordelen van het volledige onderbeen waar de kogel ook op staat. Er zijn ook geen foto's van de sesambeentjes en ze zijn iets schuin genomen en niet helemaal van de zijkant.
Conclusie; de rongelogische keuring moet opnieuw gedaan worden, maar wat betreft de kosten.
Ik heb gezegd dat ik het paard zou betalen (voordat ik wist dat de foto's onvolledig waren) en dan een rontgelogisch goed paard zou krijgen. Maar het rapport is niet goed, moet de verkoper dan de kosten van de rontgen keuring betalen omdat de eerste niet goed zijn. Of moet ik hem betalen
, wat is jullie mening???Misschien heb ik het een beetje knullig uitgelegd maar het gaat zo moeilijk op de computer, dus als je iets niet snapt zal ik het proberen uit te leggen!!
) maar hij kan dat echt zat worden en verkopen aan iemand anders, daar ben ik ook wel bang voor. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...