Welke waterdichte winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Welke waterdichte winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 11:32

Mijn paard is september j.l. naar een andere stal gegaan waar ze de hele dag buiten loopt en 's nachts op stal staat. Ik heb dit jaar geprobeerd haar zonder deken te houden maar dat is niet zo goed bevallen... Ze is vlug nat en het duurt erg lang voordat ze droog is.

Nu wil ik haar volgend jaar toch een deken op doen, maar ik weet niet welke. Ik wil een deken die goed blijft liggen en niet snel kapot gaat. Aangezien ze de hele dag in een kudde loopt. Vind het zielig als ze de hele dag met een deken moet lopen die scheef ligt en dus in de weg zit. En hij moet natuurlijk goed waterdicht zijn!

Ze is ruim 1.70m en aan de lange kant in haar rug. En tips over een fijne waterdichte tussendeken zijn ook welkom Haha!

Prijs maakt niet zoveel uit...

Steppe

Re: Welke waterdichte winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:37

Ik vind de Bucas erg prettig enige nadeel is na het wassen inspuiten.
Voordeel van de Bucas is de maatvoering in zeer veel tussenmaten zonder dat het een soep jurk wordt.
Maar er zijn zeer veel merken dekens waterdicht en de pasvorm hangt van je paard af.
Eigenlijk moet je van alles gaan passen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:40

S&K panther Haha!

ik heb voor mijn pony die deken gekocht en heeft em nu voor het 5e jaar op en blijft waterdicht

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:41

Mijn pony staat ook in de kudde maar de deken blijft perfect liggen.
Ik heb harry's horse ben minder tevreden over de waterdichtheid

goodolded

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:14

Ik heb een glimmende roestbruine van HH. Daar naast een echt New Zealand met een dikke onderdeken. Bij de boven dekens spuit ik na het wassen in. Moet je zeggen dat ik er veel plezier van heb.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:18

Rambo? Dat lijkt mij een fijne deken. Wel prijzig.
Ik heb een bucas gehad, die beviel ook prima. Maar mijn paard is eruit gegroeid. Ik gebruik nu een regendeken over de staldeken maar volgend jaar ga ik toch weer voor een goede outdoor deken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:30

ik ben gek op de Rambo en Amigo dekens Knipoog
mooie pasvorm goed sterk en ze blijven mooi.

Limitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:20

ik heb een waterdichte lila kleurige deken die waterdicht was, koste ma 55€ en hij ligt echt super.mijn paardje is ook 1.70 en heb maatje 1.95.kleur is ook handig met door de modder rollende paardjes. als het opgedroogd is zie je het bijna niet Haha! Tong uitsteken Afgod