Dit is nav gister in de les
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Conga schreef:Mij is altijd geleerd dat je elkaar de rechterhand moet kunnen geven...
Egotje schreef:Al wie zich in de baan wil wagen
Dient dit vooraf beleefd te vragen
Wie zijgang rijdt heeft vrije baan
Wie stapt moet van de hoefslag gaan
Wie links rijdt heeft de meeste praats
Wie rechts rijdt maakt voor d'andere plaats
Rijd veel, praat weinig tot besluit
Kom tijdig, ga op tijd eruit
Komt wel eens een enkele keer voor dat er een botsing is, maar inprincipe gaat bij ons in de les alles goed omdat we het bovenstaande gedicht naleven.

Relaxed schreef:Nee zeker niet haha! Zijn er 2 in onze les die ik wel kan schieten, maar die stappen ook gerust op de hoefslag enz...
Maar ik ga dus linksom nooit aan de kant voor een zijgang, maar ga rechtsom wel altijd van de hoefslag af ook al rij ik zijgang. Ik hoor ook vaak op wedstrijden de frustratie dat het niet lukt om rechtsom een sbw oid in te zetten omdat er dan weer iemand aankomt...
Moorkop schreef:Zoals het in het rijmpje staat kloppen de rijbaanregels, maar bij zijgangen worden die zijgangen bedoeld die je niet op de hoefslag rijd zoals appuyementen e.d. Het rijden hiervan heeft dan voorrang op andere rijbaanfiguren als een volte. Voor sbw geldt gewoon de "linkerhand heeft voorrang"regel.
Dat die zijgangregel alleen op wijken en appuyeren slaat..