Na een tij revalidatie enz. ben ik toch weer gaan rijden en ik heb nu al weer ruim 6 maanden mijn eigen paardje in mijn bezit.
Maar omdat ik toch zo onwijs veel last van mijn rug,nek enz hield ben ik naar de chiropractor gegaan en die is nu mijn bekken en rug aan het corrigeren.
Wat ik dus wel merk is dat ik de laatste tijd telkens meer pijn in mijn rug en bekken heb ik ik ook tintelingen in mijn benen krijg.
Als ik terug denk aan mijn manege tijd na de val valt het mij op dat ik op een VZ zadel altijd erg veel rugpijn had en op een dressuurzadel niet.
Op mijn eigen paardje heb ik nu dus ook een VZ zadel liggen, denken jullie dat de tinteling, last van bekken en rugpijn minder zou kunnen worden door een dresuurzadel??
Ik baal hier echt onwijs van want merk dat ik door de pijn af en toe echt tegen het rijden opzie terwijl ik er altijd zo van genoot/geniet.
Mijn paardje verkopen zal ik nooit doen (word me al vaak genoeg naar m'n hoofd geslingerd maar geen haar op m'n hoofd wat daar aan denkt
)Zouden jullie naast het veranderen van type zadel misschien ook nog andere tips hebben??
Alvast bedankt voor het lezen!
Ik hoop trouwens dat dit hier goed staat.